Az első olyan Mária-jelenés, amelyben gyerekeket szólított meg a Szűz Anya La Salletben történt 1846. szeptember 19-én. Két gyerek teheneket őrzött a francia Alpokban, amikor egy ragyogó fény által körülvett nőt láttak meg. A látnokok Maximin Giraud (11 éves) és Melanie Mathieu (14 éves) voltak. A látnokokat magához hívta a hölgy. Ekkor vették észre, hogy Mária nyakában egy láncon kereszt lóg, melynek bal oldalán agy kalapács, jobb oldalán pedig egy csípőfogó van. Mária hosszan beszélt a gyerekekhez. A fő mondanivaló a magyar himnuszban is benne foglaltatik.
Hajh, de bűneink miatt gyúlt harag kebledben…
„Azon a ponton áll az Isten, hogy hallatlan módon fenyítsen. Jaj, a föld lakóinak, Isten ki fogja meríteni haragját … A társadalom a legborzasztóbb ostorcsapások és a legnagyobb események előestéjén áll… 1864-ben Lucifer nagyszámú ördöggel kiszabadul; azon lesznek minden áron, hogy lassanként kiirtsák a hitet… Ez lesz a sötétség ideje…” – írták a látnokok az üzenetek közé.
Hogy mi a nagy sötétség? Valószínűleg a két világháború. És az osztályharcra buzdító ideológia terjedése. Ezt a gondolatot erősíti a tény, hogy1864-ben volt az első Internacionálé. De az a történelemszemlélet, hogy az emberiség társadalmi szinten meglévő bűneinek társadalmi szintű következményei lesznek, a kor sajátja. Kölcsey Ferenc is ezt írja a Himnuszban: „Hajh, de bűneink miatt gyúlt harag kebledben…” Az emberek elhagyják Istent, nem szentelik meg az Úr napját és ezért büntetésben lesz részük. Véleményem szerint a büntetés mai neve a kegyetlen káosz. Mire alapozom ezt?
A társadalom alapja a szövetség Istennel
Régi filozófiai probléma, hogy miért tud egy társadalom fönnállni. A legismertebb magyarázat az, hogy a vezetők és a polgárok között létezik egy társadalmi szerződés, amiben a nép fölhatalmazza a vezetőket az irányításra és a törvények megszabására, és a nép majd betartja ezeket az előírásokat. Van azonban a világában levő rendnek egy másik magyarázata is.
A társadalomban azért lehet rend, mert a közösséggel az Isten szövetséget köt. Isten megszabja a feltételeit, fölken vezetőket, akik őrzik a szövetséget, és Istennel való szoros kapcsolatban maradva intézik a közösség ügyeit. Ettől rend van. A rendben tud növekedni az élet. Itt könnyű betartani Isten első szövetségi parancsát, amit a Noéval kötött szövetségkor mondott: „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, és töltsétek be a földet.” (Vö. Ter9, 2)
Az új szövetség
Krisztusban Isten új és örök szövetséget kötött az emberrel, aki lélekben és igazságban tiszteli Őt. (Vö. Jn4, 24) Akik bűnt követnek el, azok vétkeznek az Ég ellen és embertársaik ellen is. Ha elhatalmasodik a bűn, akkor struktúrává válik, egy olyan hálózattá, amiből egyéni bátorság kitörni vagy kívül maradni. Ezt látjuk a diktatúrák idejében.
Sokan mondják, hogy önkényuralomban a „rendet” az emberek egzisztenciális félelme tartja fönn. Pedig Jézus elmondta, hogy minden hajunk szála számon van tartva. És Szent II. János Pál pápa ezért mondta oly sokszor, hogy „Ne féljetek!”.
A realitás azonban az, hogy nagyon sokan félnek. A valóságban rengeteg a személyes bűn, amelyek strukturális bűnökké szilárdulnak. A Mária-jelenésekben az a szép, hogy beszél bűnről és büntetésről, de beszél megtisztulásról is.
Nem a sátáné az utolsó szó
A La Salleti Szűz Anya, tehát azt vetítette előre, hogy a sátán kiszabadul és csábítja és rombolja a lelkeket. Az üzenet azonban úgy írja le a történet végét, hogy a sátán rettenetes pusztítása után művével együtt maga is elpusztul. Hogyan? A látnokok így írták le ezt az üzenetet: „Szent Mihály főangyal lehelete megfojtja őt… a víz és a tűz megtisztítja a Földet és az emberi kevélység minden művét megsemmisíti és minden meg fog újulni; az emberek Istennek szolgálnak és őt dicsőítik.”
(Folytatjuk.)
Írta:
Rákóczi Piroska