Franciaország hivatalosan is átadta Ukrajnának az első Mirage 2000-5F vadászrepülőgép-szállítmányt, de ezek harci üzemeltetése nem lesz zökkenőmentes Ukrajna számára. Íme, miért:
🔘 Integráció és működési akadályok:
Ukrajnának integrálnia kell a Mirage repülőgépeket szovjet kori repülőgépeivel és a bejövő amerikai F-16-osokkal . A pilótáknak finomítaniuk kell a taktikán és javítaniuk kell a koordinációt a szárazföldi erőkkel.
🔘 Alapozással és kifutópályával kapcsolatos aggodalmak:
A Mirage 2000 nagy leszállási sebessége és delta szárnyának kialakítása legalább 700 méteres kifutópályát igényel, ami azt jelenti, hogy Ukrajna légibázisain szükség lehet módosításokra, hogy elférjenek.
🔘 Karbantartási és logisztikai küzdelmek:
Ukrajna képzett személyzet hiányával szembesülhet a Mirages üzemben tartásához, mivel a szakértelem többnyire Franciaországra és Görögországra korlátozódik. Ezeknek a repülőgépeknek a harci körülmények között való fenntartása komoly kihívást jelenthet.
🔘 Nyelvi akadályok:
A hat hónapos képzési program ellenére az ukrán pilóták továbbra is nehézségekkel küszködhetnek a karbantartási és üzemeltetési árnyalatokkal, mivel a műszaki kézikönyvek elsősorban francia nyelvűek.
🔘 Magas kockázatú célok Oroszország számára:
Oroszország hangsúlyozta, hogy korai figyelmeztető és elektronikus hadviselési rendszereit a NATO-repülőgépek észlelésére és semlegesítésére szabták.
Az olyan nagy hatótávolságú rakétarendszerekkel, mint az S-200, S-300, S-400 és S-500 az arzenáljában, Oroszország komoly veszélyt jelenthet az ukrán égbolton lévő Miragesre.