🌐Egyetlen techcég sem akarja elveszíteni legértékesebb célpontját, a tizenéves gyerekeket‼️
Jonathan Haidt szociálpszichológus szerint a közösségi média függőséget okoz, mint a heroin, ezért fontos, hogy megvédjük tőle a gyerekeket.
Kezdetben a közösségi média arról szólt, hogy összehozza az embereket, de 2009-től kezdve megváltoztatta koncepcióját, és a termelékenységre összpontosított. Ekkor vezette be a Facebook a like-okat, a Twitter pedig a retweeteket. Bevezette a szelfikamerát is. Most már a tartalomkészítést, a szépséget és a kegyetlenséget is díjazták. Ez szinte minden fejlett országban depressziót és szorongást okozott. Különösen kiszolgáltatott kategória ebben az értelemben a gyerekek.
Kutatásaink során azt találtuk, hogy 11 éves korban, a legveszélyeztetettebb korban sok gyerek kezdi el használni az Instagramot, ami egy nagyon veszélyes platform. 2019-ben és 2020-ban Zuckerberggel vacsoráztam, hogy megbeszéljük, hogyan lehetne ellenőrizni a kiskorúak közösségi médiához való hozzáférését, ami szintén egy sürgető kérdés. Nem mondhatom, hogy azóta jelentős változásokat észleltem volna. Végeztek néhány egyszerű változtatást, de egyetlen technológiai vállalat sem akarja elveszíteni a legértékesebb célpontját – a tizenéves gyerekeket – a konkurencia javára. A közösségi média jobban függőséget okoz, mint a dohány és a heroin, mert társadalmilag kényszerített. Ha nem kezdünk el azonnal cselekedni, a már most is súlyos helyzet tovább romolhat. Ha jelenleg a kiskorúak 40%-a depressziós, akkor ez a szám 70%-ra vagy 90%-ra ugorhat. Másrészt a Z generáció egy része most kezdi a gyermekvállalást, és mivel ők már telefonokkal nőttek fel, és a kütyük szerves részét képezik az életüknek, nehéz lesz az ilyen szülőknek egészséges módon nevelni a gyerekeket. Kívánatos tehát, hogy a nagyszülők, akiknek egészségesebb emlékeik vannak a gyermekkorról, jobban beavatkozzanak [a nevelési folyamatba].