🇪🇺🤡Az Európai Unió kötelező zöld átállást írt elő és a jövőben 2035-től betiltja a belső égésű motorokkal működő autókat (vagyis a benzint és a dízelt), majd most úgy döntött, hogy büntetővámot vet ki a legnagyobb kínai elektromos autógyártókra‼️
‼️ Az “oké”, hogy a Nyugat (vagyis Európa és az Egyesült Államok felett álló vezetés) állandó kereskedelmi háborút vív a Kelettel és a Globális Dél országaival….
‼️ De, hogy az EU vezetése szándékosan lövi állandóan lábon magát vagy ennyire dilettáns emberek ülnek ott? Netán Európa tönkretétele a cél….
❗️ 🇺🇸 Jelenleg egyébként a Tesla több autót ad el, mint az európai autógyártók összesen! 🇪🇺
ℹ️ 🇺🇸 A Tesla eladásainak volumene több mint a Volkswagen (770 ezer elektromos jármű), a BMW (376 ezer) és a Mercedes-Benz (250 ezer), valamint jó pár olasz, francia és német márkát tömörítő Stellantis-konszern (270 ezer) együttes eredménye az e-autók terén.
ℹ️ 🇨🇳 Összességében Kína vezető szerepet játszik az elektromos autók globális piacán, az eladások tekintetében messze megelőzve Európát. Míg Kínában az elektromos autók eladásai elérhetik a 10 milliót, Európában ez a szám körülbelül 4,25 millióra tehető, ha az európai piac részesedését vesszük alapul (Electrek) (IEA).
ℹ️ 🇪🇺 Az elektromos autók eladási számai jelentős növekedést mutatnak világszerte, különösen Kínában és Európában. 2024-ben a globális elektromos autó eladások várhatóan elérik a 17 milliót, ami az összes új autóeladás több mint 20%-át teszi ki (IEA) (IEA).
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Mint ismert, az uniós tagállamok energiaügyekért felelős miniszterei 2023 márciusában brüsszeli tanácskozásukon jóváhagyták az új személyautókra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról szóló rendeletet, melynek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és benzinmotoros új autók értékesítését az EU-ban, így minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
Egy kiskaput kiharcolt ugyanakkor a német autólobbi: a határidő lejárta után is értékesíthetők lesznek a belső égésű motorral hajtott új autók, ha azok szintetikus üzemanyaggal működnek. Ez egyelőre messze van a realitástól, ahogy a hidrogénalapú technológia is, Kína azonban elképesztő pénzeket fektet ebbe.
Európa eközben azzal küzd, hogy fel tudja venni a versenyt az amerikai és főképp a kínai elektromos autók özönével, ami az európai piacra zúdul.
“Az európai elektromosautó-politika teljesen szembement az európai ipar érdekeivel, míg a kínait tökéletesen kiszolgálta. Hogy ez jóhiszeműség, vagy inkább a kínai lobbi hatása volt, ezt bízzuk mindenki fantáziájára…”