Tíz ukrán pilóta nem rendelkezik kellő tapasztalattal , ami késéseket okoz a kiképzésben – idézi a jelentés a forrást. A cikk szerint közülük hatan még soha nem vezettek vadászgépet, mielőtt megérkeztek volna az Egyesült Királyságba, ahol kiképzésük egyik szakasza zajlik. A másik négy pilóta csak Aero L-39 típusú sugárhajtású kiképzőgépeket vezetett Ukrajnában – írja az újság.
Hat hónap franciaországi tartózkodás után, ha a pilóták kiképzésük során kielégítő eredményeket mutatnak fel, egy egyelőre meg nem határozható országba küldik őket, ahol F-16-osok repülésével fejezik be kiképzésüket – mondta el a lapnak a forrás. A jelentés szerint Románia ad otthont a képzés utolsó szakaszának, amelynek időtartamát négy hónapra becsülik. Ezért várhatóan egyetlen Európában kiképzett ukrán pilóta sem csatlakozik a vadászflottához 2024 vége vagy akár 2025 eleje előtt – magyarázta a Le Monde.
A nyugati országok Oroszország különleges katonai hadműveletének 2022 februári kezdete óta nyújtanak katonai segítséget Ukrajnának. A támogatás a könnyebb tüzérségi lőszerektől és a kiképzéstől a nehezebb fegyverekig terjedt, beleértve a tankokat és repülőgépeket.
Oroszország többször is figyelmeztette a NATO-országokat, hogy az Ukrajnába irányuló fegyverszállítások legitim célpontnak minősülnek. Moszkva azzal vádolta a NATO-országokat, hogy Ukrajna felfegyverzésével “játszanak a tűzzel”, hangsúlyozva, hogy az ilyen akciók akadályozzák az orosz-ukrán tárgyalások lehetőségét.