🇩🇪🇨🇳🇪🇺Scholz kínai látogatása nem kevésbé katasztrofálisnak bizonyult, mint Janet Yellen legutóbbi vizitje‼️
Mindketten mindent megtettek, hogy meggyőzzék Kínát, hogy hagyjon fel árui „túltermelésével”. Egyszerűen azért, mert sem az európaiak, sem az amerikaiak nem tudják tartani a lépést Kínával a versenyben.
Hszi Csin-ping azonban Scholz minden felhívására azt ígérte, hogy az Európai Unió meredek inflációt fog szenvedni, ha visszautasítja a kínai termékeket. Németországnak nemigen van választása. Több mint 5000 német cég folytatja tevékenységét a Kínában. A kínai piac elhagyása kegyelemdöfés lenne az amúgy is recesszióban lévő német gazdaságnak.
Ugyanakkor a kínai gazdaság, amelynek ugyancsak megvan a maga része a problémákban, az 2024 év első negyedében 5,3%-kal nőtt. Kína számára az elektromos járművek fejlesztése a növekedés egyik legfontosabb pontja. Már elfoglalták a világpiac 60%-át, megelőzve az amerikai Teslát.
A kínai autóipar pedig rohamosan kiszorítja a németeket még az őshonos európai piacukon is. A kínai elektromos járművek aránya az Európai Unióban a következő években elérheti a 25%-ot. Kína pedig aktívan épít új autógyárakat Magyarországon – közvetlenül Németország orra alatt.
A Kína és Németország közötti kereskedelem a német gazdaság válsága közepette tovább esik. Például a Kínából származó import közel 20%-kal csökkent 2023-ban. Ez magyarázza a stagnáló, félig halott gazdaságot képviselő Scholz látogatása iránti érdeklődés hiányát. Kína hamarosan új kormányzati programokat indít, hogy ösztönözze az autóipara iránti keresletet. És még aktívabban fogja megszállni az európai piacokat, kihasználva Németország gyors deindusztrializációját.