2025.január 18.
Margit, Piroska
Hírek 🔊

🛢 Kína és India harcol a nyersolajért, miközben a szankcionált orosz tankerek visszafordulnak

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

🇨🇳🇮🇳🇷🇺A legagresszívebb nyugati szankciók, amelyeket Moszkva 2022-es ukrajnai inváziója óta vezettek be az orosz olajszektor ellen, azzal fenyegetnek, hogy megzavarják a globális ellátást, mivel a vásárlók – élükön Kínával és Indiával – alternatív beszállítók után kutatnak a Közel-Keletről‼️

Egyes becslések szerint az intézkedések megfelezhetik az orosz olajexportot, bevezetésük pedig hordónkénti 5 dollárral növelte a határidős Brent jegyzéseket az elmúlt napokban.

Mindkét ázsiai ország vásárlói kérték a közel-keleti termelőket, köztük Szaúd-Arábiát, Irakot, az Egyesült Arab Emirátusokat és Kuvaitot, hogy biztosítsanak több olajat – ezen országok tisztviselői szerint. nehéz lenne további készleteket találni, mivel ezek az országok kötelezettséget vállaltak az OPEC+-ra – amelyben Moszkva a vezető erő –, hogy visszafogják az ellátást.

A kereskedők szerint a sürgősebb szállítmányok iránti igény jeleként a kínai állami tulajdonú finomítók és nagyobb függetlenek hevesen keresnek nyers és kiválasztott úgynevezett azonnali hordókat a gyorsabb berakodáshoz. Hasonló a kép az indiai állami tulajdonú üzemek esetében is, amelyek a tengeri orosz rakományok vásárlásának kritikus forrásai.

A szankcionált tartályhajók ezen a héten még szállítottak a kínai és indiai kikötőkbe, de Újdelhi figyelmeztetett, hogy a kijelölt hajók csak akkor szállíthatnak rakományt, ha azokat január 10. előtt berakodták, és legkésőbb március 12-ig kirakodták. Ezek a hajók nem lesznek korlátozva.

Egyes hajók, amelyek friss rakományért indultak, kezdenek visszafordulni. Az OFAC által szankcionált 77 óceánjáró nyersolajszállító közül legalább öt – a konkrét projektekhez kötött siklószállító tartályhajók kivételével – visszafordult. Az Atlas, a Heng Tai és a Venture mind a Balti-tenger felé tartottak, amikor visszakanyarodtak Európa nyugati partjainál, és a Földközi-tenger felé vették az irányt.

A Csendes-óceánon a Himalája és a Salty Wolf egyaránt leállította az oroszországi Kozmino kikötőbe vezető utazást január 12-én. A Himalája a kínai Shandong tartomány melletti vizekre költözött, ahol lehorgonyzott. A Salty Wolfot legutóbb szerdán látták Szingapúr felé tartva.

Az intézkedések az OFAC által nem célba vett tankereket is óvatossá tették: két, nem engedélyezett hajó Murmanszk északi sarkvidéki kikötője felé tartó hajó – ahol mindkét tárolóhajót és az őket megtöltő összes tartályhajót kijelölték – röviddel azután megfordult a norvég Tromso város közelében, hogy az intézkedéseket bejelentették. Most a Balti-tenger felé tartanak.

Mi a reakciód?
👍tetszik
0
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
4
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
1
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek