Oroszország legalább 14 repülőtéren épít védett hangárokat a repülőgépek számára – írta a brit védelmi minisztérium, erről itthon az Orosz Hírek számolt be a Telegram-csatornáján.
Mint kifejtették, a brit hírszerzés új, megerősített hangárépítéseket észlelt 14 orosz repülőtéren, köztük Millerovo, Kurszk-Vosztocsnij, Primorszko-Ahtarszk, Jejszk, Mozdok, Morozovszk, Budenovszk, Ahtubinszk, Sajkovka, valamint a krími repülőtereken – Gvardejszkoje, Dzsankoj, Belbek, Szaki és Jelizovo Kamcsatkán.
A minisztérium adatai szerint a védetthelyeket betonboltozatokkal, megerősített kapukkal és földborítással építik. A cél a repülőgépek védelme az ukrán drónok támadásaitól.
– A munkálatok 2024 őszén kezdődtek. Néhány hangár már elkészült, mások építés alatt állnak. Ilyen méretű létesítményeket korábban Oroszországban még nem építettek – tették hozzá. Erről orosz forrásból nem értesültünk, de ez nem is csoda, az ilyen jellegű fejlesztéseket ritkán szokás megosztani a közvéleménnyel. Más kérdés, hogy a különböző szolgálatok elől, amelyek fentről, a magasból kémlelik a terepet, nehéz elrejteni a hasonló munkálatokat.
S ha már légierő. A Portfolio a South China Morning Post alapján adott hírt arról, hogy a kínai légierő legfejlettebb J-20-as lopakodó vadászgépe átrepült a stratégiai jelentőségű Csugarui-szoroson Japán közelében, ami látszólag első ilyen eset, amelyről a térségben jelen lévő más fegyveres erők nem számoltak be.
– A kínai állami CCTV korábban azt jelentette, hogy az elit légierő egység, az Első Vadászbrigád már „bevetéseket hajt végre a Basi-csatorna és a Csugarui-szoros felett, valamint járőrözést végez Tajvan körül”. Ez az egység az elsők között kapta meg az új generációs repülőgépeket. Bár a közlemény nem említette közvetlenül a J-20-ast, a műsorban végig a lopakodó vadászgép felvételeit mutatták, így kevés kétség maradt a bevetett repülőgép típusát illetően – emelték ki.
A Portfolio felhívta a figyelmet arra, hogy a Csugarui-szoros egy keskeny és erősen ellenőrzött vízi út, amely Dél-Koreát választja el Japántól, és összekötő pontként szolgál a Japán-tenger (más néven Keleti-tenger) és a Kelet-kínai-tenger között.
A térség az amerikai, japán és dél-koreai radarrendszerek sűrű hálózatának hatósugarán belül található, beleértve az amerikai THAAD rakétaelhárító rendszert is. Ennek ellenére sem Szöul, sem Tokió nem számolt be a J-20, Kína legfejlettebb lopakodó vadászgépének áthaladásáról. Ezzel 1:0 Kínának?