Mi az a green sex? Miért több a szexualitás, mint szimplán a szüzesség elvesztése? Miért ellentétes az egyház tanításával az óvszer és a tabletta használata? Mely fogamzásgátló módszerek egyeznek a keresztény erkölcsi tanítással? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről beszél Földi-Kovács Andrea a Carpe Deum legújabb adásában.
A green sex az egyik legújabb, de növekvő népszerűségnek örvendő trend. Röviden olyan környezetbarát szexuális életet jelent, amely a hormonális fogamzásgátlók és gumi óvszerek helyett előnyben részesíti az elkötelezett, monogám kapcsolatokat, valamint a természetes családtervezési módszereket (pl. FAM vagy NFP). Ezáltal csökkenti a szintetikus hormonok és műanyagok környezetre gyakorolt káros hatásait, például a vízszennyezést, és hozzájárul a stabil családi kapcsolatok kialakításához, amelyek társadalmi és ökológiai szempontból is pozitív hatással lehetnek.
De ha a szintetikus hormonok negatívan hatnak a környezetre, a minket körülvevő élővilágra, vajon miért nem merül fel a kérdés, hogy hogyan hatnak ránk?
Annak, hogy nők tömegei a termékenységüket hormon tablettákkal önkényesen ki, bekapcsolják máig beláthatatlan következményei vannak. A fogamzásgátlás megjelenésével tervezhetővé vált a termékenység. A nők, ha akarják azt is ellenőrzésük alatt tarthatják, hogy hányszor és mikor foganjanak gyermeket. Leszámítva a véletleneket, mert a természet nem szereti, ha manipulálják, írja Constanza Miriano.
Ha elválasztjuk a szexet a kisbabáktól, akkor egyben a házasságtól is elválasztjuk – mind az elvek, mind a gyakorlat szintjén, érvel West. Azzal, hogy erőszakosan beleavatkozunk a természet rendjébe tulajdonképpen saját magunk alól húzzuk ki a talajt.
A szeretkezés (akkor is, ha a pár védekezik) egy új élet kezdetét jelentheti, amely az öröklétre szól. „Amióta elszakították a szerelmi aktust az élet továbbadásától, azóta a nemiség kalandos és bátor tett helyett szomorú és gyáva gesztussá silányult.” – írja Constanza Miriano olasz újságírónő.
Isten a szexualitást a házasságba rendelte, és szereteten alapuló életre szóló elköteleződéshez kötötte. Azért, mert tudta, hogy az intimitásban sérülékenyek vagyunk, hogy a teljes testi önátadás tökéletessége nem az önmagunk számára szerzett élvezet minél teljesebb kiéléséről, hanem önmagunk szeretetből fakadó odaajándékozásáról szól. Hogy nő és férfi méltósága így maradhat sérthetetlen a szexualitásban is.
Viselkedjünk tehát felelősen saját termékenységünket illetően és fogadjuk el, hogy minden megfogant gyermek életére Isten mondja ki az igent, ebbe nincs és nem is lesz beleszólásunk, akkor sem, ha elhitetjük magunkkal az ellenkezőjét.