A mindenütt jelenlévő programozható valuták előfeltételei közé tartozik a mesterséges intelligencia, a gigantikus adatközpontok, a globális digitális azonosítók, az egyéni viselkedés megfigyelésének folyamatos megfigyelése és a kollektív viselkedés megfigyelésére szolgáló térinformatikai megfigyelés. Ezt az infrastruktúrát lélegzetelállító sebességgel építik szerte a világon, különösen a Szilícium-völgy főtechnokratái vezetésével, akik átvették a Trump-adminisztrációt. ⁃ Patrick Wood, szerkesztő.
A globális vezetők keményen dolgoznak a központi banki digitális valuták (CBDC) bevezetésén. A CBDC egy digitális valuta, amelyet közvetlenül egy központi bank, például az Egyesült Államokban a Federal Reserve, az euróövezetben az Európai Központi Bank vagy az Egyesült Királyságban a Bank of England bocsát ki.
A CBDC lesz az utolsó lépés annak biztosításában, hogy a globalisták elnyomásáról és ellenőrzéséről szóló minden álma valóra váljon. Ezen álmok közül több már valósággá vált, beleértve az eltérő vélemények elnyomását és a véleménynyilvánítás szabadságát, mint Európában, ahol az embereket rutinszerűen megbüntetik és letartóztatják, ha olyan dolgokat mondanak, amelyek nem tetszenek a kormányuknak. Számos egyéb ellenőrző intézkedés már folyamatban van, beleértve az emberek bezárását a “15 perces városokba”, ahol könnyebb megfigyelni őket, a magánjárművek használatának nyomon követését, annak eldöntését, hogy mit ehetnek – ideális esetben “ökológiailag előnyös” rovarokat és laboratóriumban termesztett húst, nem marhahúst vagy sajtot –, “szénlábnyomuk” nyomon követését, hová és hogyan utazhatnak, ellenőrizhetik oltásaikat stb.
Az Oxfordban végzett német közgazdász, Richard A. Werner egy tavalyi interjúban azt mondta:
“A CBDC-k ösztönzése a központi tervezők több évtizedes programjának legújabb lépése, hogy növeljék hatalmukat az emberek és országok felett. Ez a végső lépés, mert a CBDC-k ereje annyira rendkívüli, hogy még az elmúlt évszázadok legrosszabb diktátorai is csak álmodhattak volna arról, hogy ekkora hatalommal rendelkeznek ennyi ember élete felett.
Nagyon disztópikus jövőről beszélünk, ha megengedjük a központi bankoknak, hogy központi banki digitális valutákat bocsássanak ki. Még ha az eredeti tervezők és a jegybankok vezetői, akik ezt bevezetik, szuper jó szándékúak is – adjuk nekik a kétely előnyét –, mi csak tudjuk, milyen az emberi természet, és a történelem a legjobb útmutató…
Úgy gondolom, hogy a hatalommal visszaélnének, ha nem is a kezdeményezők eredeti generációja, de a következő generáció… Ez egy teljesen totalitárius rendszer lesz, olyan ijesztő arányokkal, hogy nehéz elképzelni…
A mikromenedzselési döntések [a kiadásokkal kapcsolatban] ezután automatizálódnak, és… Nincs joga fellebbezni az algoritmus ellen… Egyszerűen nem fogod tudni felhasználni a pénzedet bizonyos dolgokra, és akkor nem tehetsz semmit… Definíció szerint ez véget vet a szabadságnak…
Az olyan diktátorok,mint Sztálin csak álmodhattak arról, hogy a központi banki digitális valuták milyen hatalmas hatalmat adnak a központi tervezőknek… Disztópikus digitális börtönökről beszélünk, amelyeket a központi banki digitális valuták hoztak létre, mert a programozhatóság – és ezt a jegybanki tanulmányok is megemlítették – természetesen magában foglalja a földrajzot, és ott van ez a klímaváltozási javaslat, bármilyen okból, hogy az emberek… 15 perces sétán belül kell maradniuk egy kis helyi zónában… és lesznek digitális vezérlők… természetesen, ha az összes RFID chippel a kártyáiban és a CBDC-vel utazik, azonnal felismeri, amikor elhagyja a zónát, és megbüntetik. Ez egy digitális börtön.”
A CBDC-k valóban “programozhatók” lesznek: 2021-ben a Bank of England arra kérte a minisztereket, hogy mondják ki a végső szót arról, hogy a központi banki digitális valuta “programozható” legyen-e – ami azt jelenti, hogy a központi banknak vétójoga lenne az emberek pénzköltésére – számolt be a Telegraph:
“Tom Mutton, a Bank of England igazgatója egy hétfői konferencián azt mondta, hogy a programozás a jövőbeni központi banki digitális valuta kulcsfontosságú jellemzőjévé válhat, ahol a pénzt csak akkor szabadítják fel, ha valami konkrét történik.”
Mutton szerint:
“Társadalmilag előnyös eredmények lehetnek a társadalmilag károsnak tartott tevékenységek megakadályozásával. Ugyanakkor korlátozhatja az emberek szabadságát. Ez egy nagyon kényes vita, amelyet meg kell tartani. Ezt nem mi magunk dönthetjük el, a kormánynak kell vezetnie.”
Mutton világossá tette, hogy a programozás azt jelentené, hogy a technológiai lehetőségek azt jelentenék, hogy az állam vagy a munkáltató “ellenőrizheti, hogyan költi el a pénzt a kedvezményezett”.
Egy ilyen forgatókönyv nemcsak leírhatatlanul félelmetes, de a fél világ már száguld e rémálom forgatókönyve felé: Az Atlantic Council tavalyi tanulmánya szerint 134 ország – köztük az Egyesült Államok is – dolgozik a központi banki digitális valutákon, közel felük előrehaladott stádiumban. A Biden-kormányzat aktívan dolgozott egy amerikai CBDC-n, de 2024 májusában a képviselőház törvényjavaslatot fogadott el, amely megakadályozza, hogy a Federal Reserve elfogadja a CBDC-t. Röviddel hivatalba lépése után Donald Trump elnök betiltotta a CBDC bevezetését az Egyesült Államokban.
Európában az Európai Unió nagy sebességgel rohan a jegybanki digitális valuta felé az euróövezethez tartozó uniós országok számára, amelyek magukban foglalják az EU-országok többségét. De ennek az Euro CBDC-nek a veszélyeiről alig beszélnek az európai mainstream médiában. Természetesen az EU vezetői hangsúlyozzák, hogy Európának szüksége van egy CBDC-re, hogy “alkalmazkodjon a digitális korhoz” – ez egy értelmetlen kijelentés, amelynek célja nyilvánvalóan a szkeptikusok megnyugtatása, és látszólag Európa védelme a “növekvő geopolitikai széttöredezettségtől”, bármit is jelentsen ez, ha egyáltalán releváns a digitális valuták szempontjából.
Bármilyen kifogást is használnak, úgy tűnik, hogy a közelgő CBDC-k korlátlan hatalmat adnak a kormányoknak: ha a kormánynak nem tetszik a véleménye, menjen börtönbe – mint az Egyesült Királyságban, ahol az embereket hónapokra vagy évekre börtönbe zárják, ha olyan dolgokat mondanak vagy írnak, amelyekkel a kormány nem ért egyet. Eközben a valódi bűncselekmények, mint például a több ezer gyermek tömeges megerőszakolása Rotherhamben és más városokban az elmúlt 20 évben, továbbra is széles körben elterjedtek és nagyrészt büntetlenek.
Azok, akik ellenőrzik a CBDC-ket, nemcsak megbírságolhatják és letartóztathatják Önt, mint ma, hanem egyszerűen leállíthatják a pénzét. Több marhahúst vagy sajtot eszik, mint amennyit a CO₂-kerete lehetővé tesz? Aztán rovarokat vagy mesterséges húst kell vásárolni, mert az állam korlátozza a vásárlási szabadságot.
Sajnos mindez egyáltalán nem túlzás. Kanadában a Covid-19 idején, amikor a kamionosok békésen bevonultak Ottawába, hogy tiltakozzanak a járványügyi korlátozások ellen, az akkori kormány egyszerűen befagyasztotta a kamionosok bankszámláit a vészhelyzeti törvényre hivatkozva. A probléma megoldva.
És a többi? Már léteznek szén-dioxid-követők, például az Egyesült Királyságban 15 perces városokat vezetnek be, és a Covid-19 vakcinaútlevelek minden kétséget kizáróan bebizonyították, hogy a kormányok kemény intézkedéseket hoznak annak érdekében, hogy kizárják a társadalomból azokat, akik nem hajlandók belemenni a jelenlegi őrületbe, amelyet a kormányok rá akarnak kényszeríteni polgáraikra.
Agustin Carstens, a bázeli Nemzetközi Fizetések Bankjának főigazgatója, amelyet néha “minden központi bank bankjaként” emlegetnek, elismerte, hogy a CBDC-k teljes ellenőrzést biztosítanak a kormányoknak:
“[Készpénzzel] nem tudjuk, ki használ ma például egy 100 dolláros bankjegyet; Nem tudjuk, ki használ ma 1000 pesós bankjegyet. A legfontosabb különbség a CBDC-hez képest az, hogy a központi bank abszolút ellenőrzést gyakorol a használatára vonatkozóan meghatározott szabályok és előírások felett… és meglesz a technológiánk ennek érvényesítéséhez.”
Tavaly Danny Kruger brit képviselő megkérdezte az Egyesült Királyság Pénzügyminisztériumának képviselőjét, hogy mire jó a CBDC, és milyen problémát kellene megoldania. A bürokrata így válaszolt:
– Nézd. Mire való? Azért van, hogy lépést tartson a valósággal, hogy mindannyian vásárolunk, spórolunk és dolgozunk az áruinkkal.” Még csak nem is rejtik véka alá.
Figyelemre méltó, hogy a nyugati kormányok között legalább van némi koordináció ebben a totalitárius napirendben. Werner professzor kijelentette: “A Covid-művelet… sok intézkedésnek nem volt valódi orvosi indoka vagy célja… míg ha az a hipotézis van, hogy [ez] részben a CBDC-k alapjainak lefektetésére szolgált…
[Ez] Az oltási igazolás… a digitális azonosítók fejlesztésének módja, amelyek a CBDC-k előfeltételei. A CBDC-k bevezetéséhez digitális azonosítókra van szükség, és a digitális azonosítókat be kell vezetni az oltási útlevéllel vagy az egészségügyi útlevéllel, amely a digitális azonosító egyik formája… A Covid-irányelvek… úgy tűnt, hogy a világ minden országában ugyanazok az intézkedések vannak, különösen Európában és Észak-Amerikában, és így rendkívüli szintű koordináció tárult fel előttünk, és egyértelmű, hogy ez nem valamilyen demokratikus folyamatból jött, hanem valahogy felülről, a színfalak mögül… és ez valóban egy másik ok, amiért elleneznünk kell a CBDC-ket; Megmutatták, mit fognak csinálni… Már léteznek különféle hitel- és betéti kártyák, amelyek képesek elemezni a kiadásokat, és folyamatos jelentést készíteni arról, hogy hány CO₂-kibocsátás kapcsolódik a kiadásaihoz… Mastercard… ezt kínálja.”
A CO₂ azonban valószínűleg csak egy apró kifogásnak bizonyul a kormányok rendkívüli hatalmára, ha a CBDC-ket a kezünkbe adják. A pénzed többé nem a sajátod lesz, hanem inkább egy egyenleg vagy számla, amely a kormánynál van, és amelyhez csak azzal a feltétellel férhetsz hozzá, hogy betartod a szabályokat – bármi is legyen az.
Karl Marx 1848-ban megjelent “A kommunista párt kiáltványában” valójában egy nemzeti bank létrehozását szorgalmazta, mint olyasmit, ami elősegítené a “szocializmus-kommunizmus” megvalósítását: “A hitel központosítása az állam kezében egy állami tőkével és kizárólagos monopóliummal rendelkező nemzeti bank által” – írta a kommunizmus megvalósításához szükséges “ötödik intézkedésként”.
Tényleg ezt akarjuk?