Mint arról a vdtablog.hu olvasói már értesülhettek, a gyermekvédelmi törvény megkerülése érdekében genderideológiára érzékenyítő képzést tartanak az adófizetők pénzéből fenntartott ELTE-n.
Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kara által „Szexuális nevelés születéstől serdülőkorig” címmel eddig kétszer elindított online kurzusa a genderideológia alapvetéseire oktatja a pedagógusokat és az érdeklődő szülőket.
A kurzusról a rajta részt vett pedagógus testvérpár, Szekeres Éva és Katalin 9 részes tényfeltáró cikksorozatban rántotta le a leplet a Védett Társadalom Alapítvány blogján.
„Nagyon nehéz megmondani valakiről egészen kiskorában, hogy transznemű, vagy csak nem a sztereotípiáknak megfelelően viselkedik. Éppen ezért mindenképpen érdemes hagyni szabadon kísérletezni a nemi megjelenítésmódokkal” – tanítják az ELTE kurzusán a magyar pedagógusokat…
A Védett Társadalom Alapítvány és a CitizenGO ezért az ELTE vezetéséhez fordul, arra kérve őket, hogy ne indítsák újra a magyar pedagógusokat LMBTQ- és genderideológiára, illetve átfogó szexuális nevelésre kiképző kurzust.
Részletek a 9 részes cikksorozatban feltárt problémákból:
-
Az ELTE kurzusán a genderideológia szókészletére tanítják a pedagógusokat. A tananyag tartalmazza például a ciszcentrikusság, genderbinary, homofóbia, heteronormativitás, genderpolarizáció, nemi performativitás, queer, transzvesztitizmus, társadalmi nem, transzfóbia, pánszexualitás fogalmait.
-
A kurzus a radikális genderideológián alapul, több helyen a stabil férfi-nő kategóriával szemben foglal állást: „a nemi identitás nem értelmezhető ilyen rögzített és átjárhatatlan kategóriákkal, mint azt a transz emberek élete is bizonyítja”;
illetve “a klasszikus pszichológiát egyre többen kritizálják annak ciszcentrikusságával, amennyiben alapértelmezettnek vette, hogy a nemi identitás egybeesik a születési nemmel”.
-
A szexuális orientáció elemzésekor a hagyományos típusba sorolják a heteroszexualitás mellett a homoszexuális, a biszexuális és a leszbikus irányultságokat.
-
A tananyag „LMB+ és gendernonkonform!” gyerekek fejezetében arról írnak, hogy már az 5 éves gyerekek is sztereotip módon gondolkoznak, mivel például már óvodában ellenzik a saját nemnek nem megfelelő öltözködést, mindennek pedig a következő az oka: „nagyon erőteljesen megtapasztalnak és tudatosítanak egy identitáskategóriát, és ezzel összefüggésben a nemekhez kapcsolódó sztereotípiákat is megtanulják”. A kurzus a genderideológiának 100%-ban megfelelve ezen sztereotípiák felszámolása mellett foglal állást.
A tananyag sztereotípiának állítja be a gyermekek természetnek megfelelő, normális gondolkodását: „Egy 25 országban elvégzett kutatás eredményei szerint már az ötéves gyerekek 60%-a is sztereotip módon nyilatkozott meg a nemekkel kapcsolatban, és ez a 8 éveseknél már 70% volt.” Tehát, még egyszer rögzítsük, hogy teljesen világos legyen, ha egy gyerek a nemének megfelelően fejezi ki magát, akkor sztereotipikusan viselkedik.
-
A Nemi konstancia vs. nemi identitás fluiditás rész szerint „mind a szakirodalomban, mind a hétköznapi életben is egyre nagyobb a láthatósága és elismertsége a gendernonkonform gyerekeknek”, bármit is jelentsen ez. Azt is megjegyzik, hogy mára a gendernonkonform gyerekeket inkább genderfüggetlennek illene nevezni, mert előbbi kifejezés egyfajta problémára, rendellenességre utal, míg utóbbi az állapot természetességét hangsúlyozza.
-
A kurzus a Pride felvonulást az érdekérvényesítési küzdelem egyik lehetséges színtereként állítja be.
-
Ugyanígy az érdekérvényesítés jó példái közé sorolja a homoszexuális és transzgender propaganda mesekönyvet kiadó Leszbikus Labrisz Egyesület és a Szimpozion Egyesület Melegség és megismerés című iskolai nevelési programját is.
Ez a program keresztényellenes elemeket tartalmaz, arra biztatja a pedagógusokat, hogy a gyerekeket eleve úgy kérdezzék a kapcsolataikról, hogy abba a homoszexuális kapcsolatokat is beleveszik (van barátod vagy barátnőd?) a heteronormativitás meghaladása érdekében, arra biztatja a tanárokat, hogy nyugodtan hívják a fiút lánynak, a lányt fiúnak, a szalagavatón “mindenki olyan neműként és neművel táncoljon, ahogy és akivel szeretne”, jó példaként állítják be a leszbikus tanár előbújását a Pride-élményéről szóló prezentáció gyerekeknek való bemutatásával.
-
Találunk videót egy CEU-n lezajlott előadásról Határtalan tudás: Nemek és nemváltók címmel, egy másik, „Családformák és társadalmi nemek változása, genderfóbia Európában” című előadást, de nem marad ki a Gender ABC és Bevezetés a queerelméletbe című könyv sem.
-
A kurzus ezzel szemben egyetlen cikket vagy tanulmányt sem tartalmaz a genderszemlélet kritikájáról vagy annak megkérdőjelezéséről. Sehol egy értekezés, kutatás, könyv, videóanyag a témát behatóan ismerő, azt kritizáló pszichológusoktól, pszichiáterektől, szociológusoktól, és a baloldali, liberális szerzők mellett sehol egy konzervatív újságíró tollából született írás a kérdéskört illetően.
-
Meg kell jegyezni azt is, hogy sok jól használható anyag is megjelenik a kurzusban, hasznos, jól feldolgozott témák. A stratégia viszont világszerte és nálunk is pont az, hogy a normálisba kell belecsempészni az abnormálisat.
Semmi keresnivalója egy állami(!) egyetemen a pedagógusok szexuális és genderideológiákra való kiképzésének. A Védett Társadalom Alapítvány és a CitizenGO barátai ezért az ELTE vezetőihez fordulnak a kurzus leállítása és a magyar gyermekek ártatlansága megőrzése érdekében.
Ha Ön is egyetért, a petíciót ITT tudja aláírni.
Az ELTE érzékenyítő kurzusáról további részleteket blogunk 9 részes tényfeltáró cikksorozatában olvashatnak:
1. rész: A gyermekvédelmi törvény megkerülése érdekében érzékenyítő kurzust tartanak az ELTE-n
3. rész: A család fogalmát is relativizálják az ELTE genderkurzusán
7. rész: CJ, a “gender kreatív” kisfiú, akit felkarolt az LMBTQ-lobbi
8. rész: A gyermekvédelem ügyét nem engedhetjük át politikailag motivált, genderérzékenyítő szervezeteknek!
9. rész: Az ELTE érzékenyítő kurzusa az Átfogó Szexuális Nevelésen alapul