Top szponzorok dömpingszerűen szállnak ki a San Francisco LMBTQ „Pride” rendezvényből
A vállalatok mintegy 300 ezer dollárnyi támogatást vontak ki az eseményből – közölte a szervező a hírügynökségekkel.
Számos magas rangú szponzor visszavonta pénzügyi támogatását az idei San Franciscó-i LMBTQ Pride rendezvény előtt – jelentette több médiaorgánum.
Mindez Donald Trump amerikai elnök kormányának azon törekvése közepette történt, hogy csökkentsék a sokszínűséggel, egyenlőséggel és befogadással (DEI) kapcsolatos programok szövetségi támogatását.
Több cég, köztük a Comcast amerikai távközlési vállalat; a Diageo, az olyan alkoholmárkák tulajdonosa, mint a Guinness és a Smirnoff; valamint az Anheuser-Busch, a Budweiser és a Stella Artois tulajdonosa, visszavonta pénzügyi támogatását a rendezvénytől – írta pénteken a Forbes.
A szervezők 3,2 millió dollárt irányoztak elő az idei kétnapos, felvonulással egybekötött mulatságra. A tervek szerint a vállalati szponzorok mintegy 2,3 millió dollárt fedeznének ebből az összegből – mondta Suzanne Ford, a San Francisco Pride ügyvezető igazgatója az SFGATE hírportálnak a hét elején megjelent cikkében.
Összesen öt szponzor hivatkozott pénzhiányra és visszalépett, így összesen 300 ezer dollárnyi vállalati támogatás veszett el – mondta Ford a KTVU Fox televíziós csatornának adott múlt heti interjújában.
„Nagyon aggódom. Nyilvánvaló, hogy a szövetségi kormányzat részéről nyomás nehezedik rám” – mondta a csatornának. Trump DEI-ellenes politikája is szerepet játszott abban, hogy a szponzorok távoztak, mondta Ford.
A Forbes szerint számos más, többek között New York-i, houstoni és washingtoni pride-rendezvén kapcsán is beszámoltak arról, hogy néhány vállalati szponzoruk vagy visszalépett, vagy csökkentette a támogatását.
„A jelenlegi politikai és gazdasági klíma jelentős hatással volt a vállalatok szponzori szintjére” – mondta a Houston Pride igazgatótanácsa a Forbesnak.
Januári beiktatása óta Trump számos, a DEI-politikával kapcsolatos programot, szerződést és támogatást csökkentett, azt állítva, hogy azok pazarlóak és diszkriminatívak.
Tavaly több vállalat is úgy tűnt, hogy visszavágja az LMBTQ nyilvános támogatását, miután fogyasztói bojkottal szembesültek.
Az Anheuser-Busch 2023-ban bojkottal és zuhanó eladásokkal nézett szembe, miután a vitatott transz influencer Dylan Mulvaney-t bemutató Bud Light reklámkampánya széles körű visszhangot váltott ki.