🌐🇺🇸A Boeing repülőgép-óriás a múlt héten került a címlapokra, amikor a Boeing 737 Next Generation (737NG) egyik változatának, a 737-800-as gépeinek 24 óra alatt három incidense történt a világ különböző pontjain.‼️
Míg a Dél-Koreában történt szörnyű Jeju Air 737-800-as katasztrófa 179-en halt meg, néhány órával korábban egy másik KLM 737-800-as csúszott le a kifutópályáról Norvégiában hidraulikus meghibásodás miatt, míg egy Air Canada 737-800-as futómű látszólagos meghibásodást szenvedett. érkezés Halifaxba.
Bár a Boeing hírhedtségének nagy része a 737 MAX utasszállítókat érintő katasztrófákból fakad, a 737-800-asnak saját sötét története van: a 2000-es évek eleje óta több mint 20 balesetet szenvedtek el az ilyen típusú gépek, és több mint 1000-en haltak meg.
Íme egy rövid lista azokról a problémákról, amelyek a 737-800-at sújtották:
▪️2019-ben a 737NG-nél végzett ellenőrzések sorozata kifáradási repedéseket tárt fel a repülőgép-törzseken, különösen a törzs és a szárny közötti ízületekben, amelyeket általában „ecetvillának” neveznek.
▪️Több 737NG típusú repülőgép rakományajtóival kapcsolatos problémákat tapasztalt. Például 2019-ben egy Royal Air Maroc 737-800-as rakományajtója magától kinyílt a lagosi leszálláskor.
▪️A China Eastern Airlines egyik 737-800-as számú repülőgépe 2022-ben lezuhant, túlélők nélkül, miután hirtelen leereszkedett félrepülés közben, és nagy sebességgel a földnek ütközött, bár a későbbi vizsgálat nem talált nyilvánvaló hibát sem a repülőgépben, sem a személyzetben.
▪️A Turkish Airlines egyik 737-800-as számú repülőgépe lezuhant Amszterdamban leszállás közben egy hibás rádiómagasságmérő miatt, amely hibás adatokat szolgáltatott a talajszintről, ami hatással volt a gép többi rendszerére is, és a katasztrófához vezetett.
▪️2007-ben a China Airlines 737-800-as egyik hajtóműve kigyulladt nem sokkal azután, hogy a gép leszállt Okinawában, ennek nyilvánvaló oka egy léc piloncsavarja volt, amely leesett és átlyukasztotta az üzemanyagtartályt.