🇺🇸🏦🏭Egyre kevesebb fiatal érdeklődik a felsőoktatási képzések iránt az USA-ban, ami a szakmák felértékelődéséhez vezet‼️
Az emelkedő főiskolai költségek és a diákhitel-tartozás miatti aggodalmak arra késztetik a középiskolásokat, hogy a négyéves diploma helyett inkább a karrierhez kötődő utat válasszák.
A szakmák növekvő lehetőségei a biztos állás lehetőségével és a magas fizetési potenciállal hozzájárulnak ahhoz, hogy a Z generációt az úgynevezett „szerszámöv-generációvá” alakítsák át.
Négy évvel a Covid-járvány kezdete után több mint 900 ezerrel kevesebb egyetemista iratkozik be a főiskolára.
A National Student Clearinghouse Research Center legutóbbi jelentése szerint a főiskolai tanulmányokat választó középiskolát végzettek általános aránya 2023-ban változatlan maradt az egy évvel korábbihoz képest – amely Doug Shapiro, a Központ ügyvezető igazgatója szerint „kedvező jel.” Bár az adatok azt mutatják, hogy a halasztott érettségik aránya szignifikánsan magasabb az alacsony szegénységű középiskolák diákjainál.
“Az alacsony jövedelmi hátterű és gazdag diákok közötti nagy és egyre növekvő szakadék továbbra is aggodalomra ad okot” – mondta Shapiro.
A Junior Achievement és a Citizens jelentése szerint a növekvő költségek és a nagy diákhitel-egyenleg miatti aggodalmak egyre inkább arra késztetik a középiskolásokat, hogy alternatív terveket készítsenek a középiskola után. A Junior Achievement és a Citizen 1000 jelentése 13 és 18 év közötti tinédzser megkérdezésével készült júliusban.
Nagyjából a fele, azaz 49%-a gondolja úgy, hogy egy középiskolai végzettség, kereskedelmi szak, kétéves diploma vagy más típusú program a legmagasabb iskolai végzettség, amely a várható karrierúthoz szükséges.
Még többen, 56%-uk gondolja úgy, hogy a való világban és a munkahelyen szerzett tapasztalat előnyösebb, mint a felsőfokú végzettség megszerzése.
„A tizenévesek kezdenek tisztább képet kapni arról, hogy ha nem a felsőoktatási utat választják, milyen alternatívák lehetnek” – mondta Ed Grocholski, a Junior Achievement marketing igazgatója. A Junior Achievement megállapította, hogy a mesterséges intelligencia és a technológiai képzés terén elért fejlődés néhány fiatal esetében is segített megváltoztatni az egyenletet.