A renitens ír fapados légiközlekedési vállalat azzal várt hírhedté június elején, hogy a rá kirótt extraprofit-adót szabályellenes és etikátlan módon áthárította a fogyasztókra. A plusz összeget azonban nem csak az adó bejelentését követően jegyet váltókkal fizettette ki, hanem azokkal is, akik bár korábban vásárolták meg jegyügyet, az július 1-ét, avagy a különadó hatályba lépését követő időpontra szólt. Varga Judit igazságügyi miniszter most beszámolt róla, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság büntetést rótt ki a Ryanair-re.
Korábban számos probléma volt a légitársasággal, elég csak feleleveníteni egyet abból a rengeteg hírből, amelyek arról számoltak be, hogy a Ryanair a járatát törölve bármiféle információ vagy segítségnyújtás nélkül hagyta ott utasait egy európai város repterén. A nyár elején történt etikátlan incidenst aztán nyomdafestéket nem tűrő közleménykkel és nyílt levelekkel koronázta meg a légitársaság vezetője.
Fogyasztóvédelmi kihágást találtak
Varga Judit magyar igazságügyi miniszter augusztus 8-án Facebook-bejegyzésben számolt be arról, hogy új fejlemények vannak a Ryanair-ügyben. Mint írja, még június 10-én Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indított a Ryanair-DAC légitársasággal szemben az extraprofit-különadó áthárítása témájában. Szakmai irányító szervként az Igazságügyi Minisztérium végigkövette a vizsgálatot, melynek végén a fogyasztóvédelmi hatóság a mai napon jogsértést állapított meg, ugyanis a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat.
Mindezek alapján pedig 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki az ír légiközlekedési vállalatra.
„Magyarországon a törvények mindenkire vonatkoznak. Az extraprofit-különadó megkerülését vagy áthárítását fogyasztóvédelmi vizsgálattal és bírsággal fogjuk büntetni a továbbiakban is!”
– zárta bejegyzését a miniszterasszony.
Kiemelet képünkön a Rayanair egyik repülőgépe. Forrás: Origo