2025.április 19.
Andrea, Ilma, Apolló, Aladár
Hírek 🔊

Közel minden második francia korlátozza higiéniai vásárlásait

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

A franciák 32%-a hosszabb ideig viseli ruháját, hogy “kevesebb mosószert fogyasszon”. A franciák 47%-a azt mondja, hogy arra ösztönzik őket, hogy csökkentsék a higiéniai termékek fogyasztását – derül ki a Dons Solidaires egyesület számára április 7-én, hétfőn közzétett felmérésből.

Élelmiszer vagy higiéniai termékek vásárlása között választ?  Az Ifop által végzett tanulmány, amelyet a Dons solitaires egyesület április 7-én, hétfőn mutatott be, a franciák 17%-át már érintette ez a helyzet. A kutatás a Dons Solidaires egyesület megbízásából készült, a “Higiénia és bizonytalanság Franciaországban” címmel. Ez a felmérés ötödik éve mutatja, hogy a francia háztartásokban a gazdasági kiszolgáltatottság egyre inkább érvényesül. És jó okkal: az elmúlt 12 hónapban a franciák több mint egynegyede találkozott “krónikus nehézségekkel a kiadásaik fedezésekor”, jelenti a vizsgálat.

Az Ifop szerint a franciák 47%-a azt mondja, hogy arra ösztönzik őket, hogy csökkentsék a higiéniai termékek fogyasztását. A rangsor élén a smink- és hajfestékek állnak, a női lakosság 33%-a már lemondott ezekről termékekről a szupermarketek polcain – ezt a vásárlási helyet a válaszadók 85%-a részesíti előnyben. A fogkefék, tusfürdők vagy fogkrémek elsőbbséget élveznek vásárláskor, ám a franciák 8% -a már lemondott ezen elemek valamelyikének beszerzéséről is.

“Barkács” pelenkák készítése a “boldoguláshoz”

Feladni, de szabályozni is: a 4003 válaszadó közül sokan azt mondják, hogy ellenőrzik a vásárlásaikat. Ez a helyzet a franciák 22%-ánál a WC-papír használatával kapcsolatban, míg 24%-uk korlátozza a fogkefe cseréjét. Ami a ruhanemű és a ruhák tisztaságát illeti, az adatok itt is egyre nőnek: a franciák 32%-a hosszabb ideig veszi fel a ruháját, hogy “kevesebb mosószert fogyasszon”, míg 21%-uk úgy dönt, hogy nem használ el egy adag terméket mosás közben – derül ki a Dons Solidaires egyesület által megrendelt tanulmányból.

Ez a gazdasági kiszolgáltatottság leginkább érinti a 18 és 34 év közötti fiatalokat (35%),az Egyszülős családok 51%-át és a szegények 55%-át, valamint a kisgyermekes szülőket, akiknek pénzhiánya már 23%-ukat arra kényszerítette, hogy lemondjanak a mosószerek, törlőkendők és pelenkák vásárlásáról. Ezek drágák, és megkövetelik a pároktól, hogy alternatív megoldásokat válasszanak, pl. szövet pelenka.

Professzionális fék

Az elszigeteltség jelensége általános, a legszerényebb háztartásokban is: a franciák 23%-a nem szocializálódik családjával vagy barátaival a higiéniai termékek hiánya miatt, ez a szám 31%-ra emelkedik, ha egyszerű kirándulásról van szó. Ez a nyugtalanság és aggodalom érzése a nők több mint 50% -át is érinti, megfelelő egészségügyi védelem hiánya: “minden tizedik francia nő, aki menstruál, már lemondott arról, hogy elhagyja a házat vagy hiányzik a munkából”, derül ki az Ifop által végzett felmérésből.

A franciák szakmai karrierjét a higiéniai termékek hiánya is hátráltatja: míg a higiéniai bizonytalanság a válaszadók 28%-ánál rontja a munkahelyi jólétet, addig 15%-ukat arra készteti, hogy ne menjen dolgozni, 14%-ukat pedig arra, hogy ne menjenek állásinterjúra.

A 2025-ös barométer eredményeivel szembesülve a Dons Solidaires egyesület általános delegáltja megkongatja a vészharangot: “Franciaországban 8 millió embernek kell választania az evés és a mosás között. Mozgósítanunk kell, hogy segítsünk nekik” – mondta Dominique Besançon. Tavaly 1,3 millió ember részesült az egyesület által nyújtott támogatásból.

Közel minden második francia korlátozza higiéniai vásárlásait

A franciák 32%-a hosszabb ideig viseli ruháját, hogy “kevesebb mosószert fogyasszon”. A franciák 47%-a azt mondja, hogy arra ösztönzik őket, hogy csökkentsék a higiéniai termékek fogyasztását – derül ki a Dons Solidaires egyesület számára április 7-én, hétfőn közzétett felmérésből.

Élelmiszer vagy higiéniai termékek vásárlása között választ?  Az Ifop által végzett tanulmány, amelyet a Dons solitaires egyesület április 7-én, hétfőn mutatott be, a franciák 17%-át már érintette ez a helyzet. A kutatás a Dons Solidaires egyesület megbízásából készült, a “Higiénia és bizonytalanság Franciaországban” címmel. Ez a felmérés ötödik éve mutatja, hogy a francia háztartásokban a gazdasági kiszolgáltatottság egyre inkább érvényesül. És jó okkal: az elmúlt 12 hónapban a franciák több mint egynegyede találkozott “krónikus nehézségekkel a kiadásaik fedezésekor”, jelenti a vizsgálat.

Az Ifop szerint a franciák 47%-a azt mondja, hogy arra ösztönzik őket, hogy csökkentsék a higiéniai termékek fogyasztását. A rangsor élén a smink- és hajfestékek állnak, a női lakosság 33%-a már lemondott ezekről termékekről a szupermarketek polcain – ezt a vásárlási helyet a válaszadók 85%-a részesíti előnyben. A fogkefék, tusfürdők vagy fogkrémek elsőbbséget élveznek vásárláskor, ám a franciák 8% -a már lemondott ezen elemek valamelyikének beszerzéséről is.

“Barkács” pelenkák készítése a “boldoguláshoz”

Feladni, de szabályozni is: a 4003 válaszadó közül sokan azt mondják, hogy ellenőrzik a vásárlásaikat. Ez a helyzet a franciák 22%-ánál a WC-papír használatával kapcsolatban, míg 24%-uk korlátozza a fogkefe cseréjét. Ami a ruhanemű és a ruhák tisztaságát illeti, az adatok itt is egyre nőnek: a franciák 32%-a hosszabb ideig veszi fel a ruháját, hogy “kevesebb mosószert fogyasszon”, míg 21%-uk úgy dönt, hogy nem használ el egy adag terméket mosás közben – derül ki a Dons Solidaires egyesület által megrendelt tanulmányból.

Ez a gazdasági kiszolgáltatottság leginkább érinti a 18 és 34 év közötti fiatalokat (35%),az Egyszülős családok 51%-át és a szegények 55%-át, valamint a kisgyermekes szülőket, akiknek pénzhiánya már 23%-ukat arra kényszerítette, hogy lemondjanak a mosószerek, törlőkendők és pelenkák vásárlásáról. Ezek drágák, és megkövetelik a pároktól, hogy alternatív megoldásokat válasszanak, pl. szövet pelenka.

Professzionális fék

Az elszigeteltség jelensége általános, a legszerényebb háztartásokban is: a franciák 23%-a nem szocializálódik családjával vagy barátaival a higiéniai termékek hiánya miatt, ez a szám 31%-ra emelkedik, ha egyszerű kirándulásról van szó. Ez a nyugtalanság és aggodalom érzése a nők több mint 50% -át is érinti, megfelelő egészségügyi védelem hiánya: “minden tizedik francia nő, aki menstruál, már lemondott arról, hogy elhagyja a házat vagy hiányzik a munkából”, derül ki az Ifop által végzett felmérésből.

A franciák szakmai karrierjét a higiéniai termékek hiánya is hátráltatja: míg a higiéniai bizonytalanság a válaszadók 28%-ánál rontja a munkahelyi jólétet, addig 15%-ukat arra készteti, hogy ne menjen dolgozni, 14%-ukat pedig arra, hogy ne menjenek állásinterjúra.

A 2025-ös barométer eredményeivel szembesülve a Dons Solidaires egyesület általános delegáltja megkongatja a vészharangot: “Franciaországban 8 millió embernek kell választania az evés és a mosás között. Mozgósítanunk kell, hogy segítsünk nekik” – mondta Dominique Besançon. Tavaly 1,3 millió ember részesült az egyesület által nyújtott támogatásból.

Mi a reakciód?
👍tetszik
0
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
1
😡dühítő
😂vicces
2
😂vicces
😮húha
5
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek