- Ahol többségben vannak a migránsgyerekek, az 11 110 iskolai osztály.
- Vagyis az iskolai osztályok 20 százalékában már többségben vannak a migránsgyerekek.
- És ez Bajorország, nem Észak-Rajna-Vesztfália.
A német anyanyelvűek gyorsan kisebbségbe kerülnek a bajor iskolákban – tudósít a Junge Freiheit.
Bajorországban mára számos diák nem német anyanyelvű. Sok osztályban ezek a gyerekek már többségben is vannak. A bajor kulturális minisztérium most közzétette a pontos számokat.
Bajorországban minden ötödik osztályban a német anyanyelvűek már kisebbségben vannak. Ez derül ki a bajor kulturális minisztériumnak az AfD képviselője, Markus Walbrunn kérdésére adott válaszából.
Eszerint ez összesen 10 555 rendes osztályt érint. A szám a 2024/25-ös tanévre vonatkozik.
Ugyanakkor 257 általános iskolai osztályban nem volt egyetlen olyan tanuló sem, akinek anyanyelve a német volt.
100 százalékban migrációs háttérrel rendelkező osztályok
Hasonló kép rajzolódik ki, ha a diákok migrációs hátterét nézzük. 11 110 osztályban a migrációs háttérrel nem rendelkező, vagyis bajor diákok már kisebbségbe szorultak.
Ez az összes osztály 18,5 százalékát teszi ki. 320 osztályban a migrációs háttérrel rendelkező diákok aránya 100 százalék.
Az AfD képviselője, Walbrunn szerint a számok „figyelmeztető jelzések Bajorország számára”.
Aki otthon nem beszél németül, „nemcsak nehezebben fogja követni az órákat, hanem végső soron osztálytársai tanulmányi eredményeit is veszélyezteti azzal, hogy a tanároknak több figyelmet kell fordítaniuk rá”.
A képviselő azzal vádolta a „Söder-kormányt”, hogy „üres integrációs ígéretekkel” dicsekszik. Ugyanakkor „gyermekeink kisebbségbe kerülnek a saját osztálytermeikben”.
A minisztérium „lehetőséget lát a tanulók és a tanárok számára”
A Kulturális Minisztérium a tájékoztatásában úgy véli „a kulturális sokszínűség az iskolai kontextusban mindennapos jelenség, kihívás és lehetőség a tanulók és a tanárok számára”.
Bajorország „sokszínű, a gyermekekhez és tehetségükhöz igazodó oktatási lehetőségekre, és így az integrációra, nem pedig a szeparációra” helyezi a hangsúlyt. Azokat az iskolákat, ahol magas a nem megfelelő német nyelvtudással rendelkező gyermekek aránya, „különböző támogatási programokkal és erőforrásokkal segítik”. Karin Prien szövetségi oktatási miniszter nyáron nyíltan támogatta a migrációs háttérrel rendelkező diákok számára kvóták bevezetését. „Úgy gondolom, mindig érdemes megnézni más országok tapasztalatait, függetlenül attól, hogy végül 30 vagy 40 százalék lesz-e az arány” – mondta a kereszténydemokrata politikus.




