2024.november 5.
Imre, Zakariás, Tétény
Hírek 🔊

VW-vezér: Masszívan csökkenteni kell a németországi gyártás költségét

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

A Volkswagen hosszú távú versenyképessége komoly veszélybe került, mivel a németországi gyártási költségei rendkívül magasak az európai átlagszinthez képest.

A vállalat bevételei ugyan nem alakultak rosszul, ám a költségek masszív nyomás alá helyezik a céget, írja a Portfolio a Bild cikkére hivatkozva, amelyben Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója elmondta, hogy a németországi termelés költségei jelentősen meghaladják az európai telephelyek átlagát, és ez a cég versenyképességét is csökkenti.

Szerinte a Volkswagent évtizedek óta fennálló szerkezeti problémák sújtják, és a német költségek drasztikus csökkentése elkerülhetetlenné vált.

A dolgozók és a vállalatvezetés követelései jelenleg éles ellentétben állnak egymással. A munkavállalók több helyszínen – Wolfsburgban, Zwickauban, Drezdában és Osnabrückben – tüntettek 7 százalékos béremelést és munkahelyeik biztonságának megőrzését követelve. A cégvezetés azonban ennek épp az ellenkezőjét tervezi: három németországi és egy brüsszeli gyár bezárására készülnek, ami több tízezer munkahely megszűnését eredményezheti, továbbá jelentős mértékben szeretnék csökkenteni a bérköltségeket.

A Volkswagen további költségcsökkentési lépésekre készül, már egy 900 millió eurós alapot is elkülönítettek az átszervezés költségeire.

A tervezett intézkedések között szerepel a munkaerő-felvétel befagyasztása, valamint az, hogy nyugdíjba vonuló munkavállalók helyét nem töltik be. Emellett a résznyugdíjazást és a korai nyugdíjba vonulási lehetőségeket is kibővítik az 1967-ben születettek számára.

Nagy végkielégítéseket biztosítanak a távozóknak, és az 1961–1964-es évben születettek nyugdíjazási szabályait is újragondolják.

További megtakarításokat kívánnak elérni a juttatások csökkentésével. Például csökkentik a prémiumok összegét, és csökkenteni tervezik a karácsonyi és egyéb ünnepi jutalmakat, továbbá felülvizsgálják a vasúti költségek támogatását és a cégautó-kedvezményeket is. A hűségprémiumot, amely akár háromhavi fizetést is jelenthetett, mintegy tízezer, jubileum előtt álló munkavállalónak megszüntetik.

A költségcsökkentési program részeként a Volkswagen tanácsadást, új elhelyezkedési lehetőségeket és képzéseket biztosít az elbocsátott dolgozók számára. Emellett a vállalat optimalizálni kívánja az anyag- és termékköltségeket, és igyekszik a fix és termelési költségeket is csökkenteni.

Mi a reakciód?
👍tetszik
2
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
2
😂vicces
😮húha
0
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához