A romĂĄn ortodox egyhĂĄz Ă©s 12 mĂĄsik romĂĄniai vallĂĄsi kultusz petĂciĂłt nyĂșjt be az OktatĂĄsi MinisztĂ©riumhoz, hogy tiltsĂĄk ki a gender ideolĂłgiĂĄt az ĂĄllami iskolĂĄkbĂłl, miutĂĄn az Ășj nemzeti oktatĂĄsi törvĂ©ny âĂ©rtĂ©keiâ közĂ© sorolta a âkĂŒlönbözĆ identitĂĄsok tĂĄmogatĂĄsĂĄnakâ Ă©rtĂ©kĂ©t.
A RomĂĄn Ortodox EgyhĂĄz közlemĂ©nyĂ©ben azt Ărta:
â«ïž A romĂĄniai ĂĄllami iskolĂĄknak meg kell maradniuk az ideolĂłgiĂĄktĂłl, egy zĂĄrĂłjellel, amely szerint “Az ĂĄllam ĂĄltal elfogadott vallĂĄs tanulmĂĄnyozĂĄsa NEM az ideologizĂĄlĂĄs egyik formĂĄja, mert a keresztĂ©ny hit jelenti EurĂłpa kulturĂĄlis alapjĂĄt, Ă©s ezt tanĂtani Ă©s megĂ©rteni kell iskolĂĄban”.
â«ïž”Az a genderideolĂłgia, amely a “transznemƱsĂ©g” nĂ©ven ismert pszichoszomatikus zavart normĂĄlisnak tekinti, nem alapul semmilyen valĂłs vagy Ă©rtelmes tudomĂĄnyos tĂ©nyen, hanem mestersĂ©ges alkotĂĄsrĂłl van szĂł, Ășgynevezett “kulturĂĄlisnak”, amelyet nagyon ritkĂĄn tĂĄmaszt alĂĄ logika, biolĂłgia. , az antropolĂłgia Ă©s a dolgok termĂ©szetes ĂĄllapota, a kĂ©t nem: fĂ©rfias Ă©s nĆi”.
â«ïžA âszexuĂĄlis sokszĂnƱsĂ©gâ elĆmozdĂtĂĄsĂĄnak kötelezettsĂ©ge az iskolĂĄkban, annak bemutatĂĄsa a gyerekek elĆtt, hogy a ânormalitĂĄsâ azt az abszurd lehetĆsĂ©get jelenti, hogy a nemet fĂ©rfiasrĂłl nĆire vagy âsemlegesreâ vĂĄltoztathatja, mindhĂĄrom nemet a szoros nyelvtani Ă©rtelemben. a szexualitĂĄs egy csomĂł “marginĂĄlis formĂĄjĂĄnak” “normĂĄlisnak” valĂł bemutatĂĄsa felhĂĄborĂtĂł Ă©s sĂ©rti a tanulĂłk intellektuĂĄlis Ă©s erkölcsi fejlĆdĂ©sĂ©t, akiknek kĂ©pessĂ© kell vĂĄlniuk, Ă©s szembe kell nĂ©zniĂŒk a termĂ©szetes csalĂĄdon alapulĂł valĂłs vilĂĄggal, amely intĂ©zmĂ©ny az emberisĂ©g törtĂ©nete. soha nem lett volna lehetsĂ©ges, nem utĂłpiĂĄk.
â«ïž “Vannak furcsasĂĄgok a termĂ©szetben, a szabĂĄlytĂłl valĂł eltĂ©rĂ©sek mĂ©g a termĂ©szetben is, amihez meg kell Ă©rteni, de ez NEM jelenti azt, hogy ezek az emberek megkĂŒlönböztetve Ă©rezhetik magukat a nyelvtan helyes hasznĂĄlata, a fĂ©rfi Ă©s nĆi nem helyes hasznĂĄlata miatt. a nyilvĂĄnossĂĄg elĆtt, kĂŒlönösen az iskolĂĄban, az elemi igazsĂĄgok elsajĂĄtĂtĂĄsĂĄnak helye A furcsasĂĄgok meglĂ©te NEM indokolja a szexualitĂĄs marginĂĄlis formĂĄinak a heteroszexualitĂĄson kĂvĂŒli ânormĂĄlisâ Ă©s âaz igaz intim Ă©let modelljekĂ©ntâ valĂł bemutatĂĄsĂĄt.
â«ïž “A “vallĂĄsi dogma” tudatlan/sĂ©rtĆ bemutatĂĄsa az Ășj oktatĂĄsi törvĂ©nyekben a termĂ©keny kulturĂĄlis Ă©s tĂĄrsadalmi keresztĂ©ny mag elleni tĂĄmadĂĄs. A vallĂĄsi dogma NEM az igazsĂĄg ellentĂ©tes oldalĂĄn elhelyezkedĆ ideolĂłgiai konstrukciĂł, hanem az IGAZSĂG megfogalmazĂĄsa Valaki, mint Lucian Blaga (a kĂ©t hĂĄborĂș közötti korszak költĆje), akit az antikeresztĂ©ny ideolĂłgusok erĆsen vitattak, megerĆsĂtette, hogy âa dogmĂĄnak van egy jĂłl megalapozott irracionĂĄlis tulajdonsĂĄgaâ. A âszupraracionalitĂĄsâ fogalmai Ă©s egy jĂłl ismert filozĂłfiai tudomĂĄny, az Ășgynevezett âmetafizikaâ vallĂĄsi dogmĂĄkra Ă©pĂt.
“Az ideolĂłgia, fĂŒggetlenĂŒl attĂłl, hogy kicsoda, tĂĄmadĂĄst jelent a tĂĄrsadalom felĂ©pĂŒlĆ rendje ellen. E rend nĂ©lkĂŒl a tĂĄrsadalom lassan összeomlani kezd. A törtĂ©nelem, többĂ©-kevĂ©sbĂ© a közelmĂșlt tele van pĂ©ldĂĄkkal” – zĂĄrult a petĂciĂł.