2024.június 25.
Vilmos, Viola, Vilma

A gyermeknevelés nem lehet finanszírozási kérdés!

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat
iskola9

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

A Védett Iskola Hálózatról szóló cikksorozatunk 6. része.

Magyarország testi-lelki-szellemi sikerei mögött szükségszerűen keressük az iskolát, és tán meg is nyugszunk, mert közepes méretű nemzetként kimagasló eredményeink vannak. Olimpikonjaink, lelki vezetőink és tudósaink is jártak iskolába, ami után képessé váltak eredményeik elérésére, mégis fel kell tenni a kérdést, hogy akik nem látszanak a közismertség viszonyrendszerben, nekik milyen élet jutott? Habár a kiemelkedőknél sem kapunk általános válaszokat, hiszen a teljes vagy boldog életről nem szól az eredményük, ahogy azt sem tudjuk, hogy a „számon kívül maradtak”-nál mi lett volna, ha…

Ahol van választási lehetőség, ott állami, egyházi és magániskola között lehet választani teljes paletta esetén. Mivel az állami és egyházi iskolák jogszabály (vatikáni szerződés) alapján egyenlő finanszírozásban részesülnek, sajátos modellt hoznak létre. A képlet egyszerű: sok gyermek kevés nagy intézményben=költséghatékonyság. Ezek a gyűjtőiskolák a tudományok (kivétel a közgazdaságtan), az uralkodó gyermekkép és a normalitás ellen vannak. Mondhatjuk, hogy globalizálnak.

A gyermeknevelés nem lehet finanszírozási kérdés.

Nem a technikai környezet határozza vagy könnyíti meg a gyermeki lét során a legfontosabb feladatot, azaz hogy megtanuljon élni. 20-25 gyermeknél több egy iskolai osztályban túl sok mindenkinek (tanárnak is, diáknak is), kontraproduktív, de költséghatékony. 180-200 gyermeknél több egy iskolában és a hozzá rendelt tantestületi közösség létszáma túl sok és kontraproduktív, de költséghatékony. Természetesen van néhány iskola, mind az állami, mind az egyházi hálózatban, amely törekszik a normalitást előtérbe helyezni a költséghatékonysággal szemben, általában küzdelmesebb is a működésük.

Magániskolák is szép számmal jelen vannak az iskolapiacon, ugyanakkor elérhetőségük jóval korlátozottabb, bizonyos típusú modellek ideológiája pedig sokszor támaszt valamilyen hiányérzetet. Természetesen kivétel itt is van, s bár állami normatív támogatásra jogosultak ezek az iskolák is, szülői hozzájárulás a legtöbb esetben szükségszerű.

Magyarországnak nagyon kevés magyar iskolája van. Általános iskola, amely a magyar szerves kultúra szerint oktatja a gyermekeit mindössze Keszthelyen, Mezőörsön, Biatorbágyon és Gödön található. Középiskola pedig Mezőörsön, Abán és Nádudvaron. Jól hangzik, hogy sok intézményben van (nép)művészeti oktatás, ám összességében a globalista a meghatározó.

Nem hinném, hogy a felmenőink azért haltak hősi halált, hogy a gyermekek idegen befolyás alatt nőjenek fel és így éljék az életüket. Nem is boldogok. Különleges és tehetséges gyermekeink vannak és mégis valami hiányzik, valami nem nyilvánul meg.

Okot és hibást kereshetünk, mert mondhatjuk, hogy aki a gyerekkel foglalkozik, nem azt adja oda, amit kell, mert pl. nem is tudja vagy rosszul tudja. Akkor a hibás az, aki kiképezte a pedagógustársadalmat? A tudomány, a művészet és a benne uralkodó deszakrális közeg lenne a hibás?

Ítélkezés helyett törekvésre van szükség. Ezért Vörösmarty Mihályt hívom segítségül:

 

„…De hát ledöntsük, amit ezredek Ész napvilága mellett dolgozának?
A bölcsek és a költők műveit,
S mit a tapasztalás arany
Bányáiból kifejtett az idő?
Hány fényes lélek tépte el magát,
Virrasztott a sziv égő romja mellett,
Hogy tévedt, sujtott embertársinak
Irányt adjon s erőt, vigasztalást…

… Mi dolgunk a világon? küzdeni,
És tápot adni lelki vágyainknak.
Ember vagyunk, a föld s az ég fia.
Lelkünk a szárny, mely ég felé viszen,
S mi ahelyett, hogy törnénk fölfelé,
Unatkozzunk s hitvány madár gyanánt
Posvány iszapját szopva éldegéljünk?
Mi dolgunk a világon? küzdeni
Erőnk szerint a legnemesbekért.
Előttünk egy nemzetnek sorsa áll.
Ha azt kivíttuk a mély sülyedésből
S a szellemharcok tiszta sugaránál
Olyan magasra tettük, mint lehet,
Mondhatjuk, térvén őseink porához:
Köszönjük élet! áldomásidat,
Ez jó mulatság, férfi munka volt!”

(részlet a Gondolatok a könyvtárban c. költeményből)

 

Folytatjuk…

 

Németh Henrik,

VDTA-Iskola Hálózatvezető

 

(A Védett Társadalom Alapítvány Védett Iskola Hálózatáról bővebb információt az iskola.vdta.hu weboldalon lehet olvasni.)

 

A Védett Iskola Hálózatról szóló cikksorozatunk korábbi részei:

A magyar egyetemek globalistákat képeznek

Csak akkor lehetünk jó nevelők, ha mi is törekszünk a növekedésre

Mi a gyerek dolga napjainkban?

Gyermekeink ellenségei

Mi újság, iskola?

Mi a reakciód?
👍tetszik
0
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
0
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek