A Balenciaga-botrány rávilágított arra, hogy a divatipar bármire képes. Bár újra és újra tesztelik a társadalom tűrőképességét, ha ellenállásba ütköznek, meghátrálnak. Véleménycikk
A divatvilág évtizedek óta ontja magából a szemetet. A nagy cégek azonban nemcsak a materiális környezetszennyezésért vonhatóak felelősségre, hanem sok esetben világnézeti meggyőzés érdekében is futtatnak visszataszító, globális kampányokat.
Az LMBTQ-ideológia például rendszeresen visszatérő témája a divatipar szennyezésének.
Érdemes megemlíteni, hogy a zöldpártok, -mozgalmak és az emberjogi szervezetek sosem kérik számon a nagy divatcégeket, amiért éhbérért dolgoztatnak gyerekmunkásokat, illetve szeméttel töltik meg a speciális lerakóhelyeiket, mint amilyen például a Chilében található telep.
A szemérmes cinkosságot azonban időnként megtöri egy-egy gigabotrány. A divatcégek beteg lelkű tervezői időközönként túllőnek a célon, leplezetlen erkölcstelenségük pedig eléri az egyre közönyösebb közvélemény ingerküszöbét is. Ilyenkor a progresszív sajtó is kénytelen röviden beszámolni az aktuális eseményről.
Ez történt egy héttel ezelőtt is, amikor a Balenciaga néven futó világhírű spanyol luxusdivatház – amelynek egyik híres-hírhedt ügyfele Kim Kardashian – hatalmas botrányt keltett új gyermekkollekciójának fotósorozatával. A Toy Stories elnevezésű kampány részeként gyerekmodelleket fényképeztek, és a képeken a cég mackótáskáival pózolnak a modellek.
Csakhogy a medvék a 2023-as tavaszi/nyári kollekció BDSM témájú ruháiba voltak öltözve, szadomazo bőrszíjakban jelentek meg. Mindezek mellett olyan képekkel is kampányolt a cég, ahol egy gyermek mellett üres borospoharak láthatók.
Nehéz nem pedofil áthallást felfedezni a kampányban: ártatlan leánykák szadomazo szíjakba öltöztetett macikkal.
A világ azonban nem csak Hollandiából és Németországból áll, így a közösségi médiában azonnal dühös reakciók érkeztek a felvételekre. A botrány pedig rámutatott a cég bújtatott üzenetére. A divatipari vállalat nem sokkal később bocsánatot kért az Instagram-oldalán, egyúttal bejelentette, hogy a kampányt eltávolította.
Mintha ezzel el lenne intézve a dolog. Pedig az ügy élesen megvilágítja a probléma gyökerét. A divatipar egyre erőszakosabb kampányokat finanszíroz a különböző szexuális devianciák elfogadása érdekében. Ne legyünk naivak, legközelebb is megpróbálják, abban bízva, hátha elsikkad az ügy, és legközelebb hátha átmegy a szűrőn. Tesztelik a társadalom tűrőképességét, immunrendszerét.
Most megbuktak, de újra próbálkozni fognak.
Érdemes feleleveníteni, hogy nemrég Tucker Carlson, a népszerű amerikai politikai kommentátor azt találta mondani, hogy a befolyásos amerikaiak mintha tolerálnák a pedofíliát.
Erről van ugyanis szó. Egyre kijjebb tolják az ingerküszöböt. Azt szeretnék, ha a pedofília nem volt többé bűncselekmény, hanem egyszerű szexuális irányultsággá válna.
Aki tehát bizonyos divatipari cikkeket magára ölt, az bizony támogatja a gyermekmunkát, a környezetszennyezést és sok esetben a pedofil kampányokat is.
Kellemes karácsonyi készülődést! Nehogy kimaradjon a fa alól teszem azt a legújabb Balenciaga sapka, pulóver vagy egy másik haszontalan ruhadarab.
Forrás:Kontra