2022.december 2.
Melinda, Vivien, Aranka
English EN French FR German DE Hungarian HU Italian IT Russian RU Spanish ES
English EN French FR German DE Hungarian HU Italian IT Russian RU Spanish ES
English EN French FR German DE Hungarian HU Italian IT Russian RU Spanish ES

„Átlépték a vörös vonalat”: egyetért a bírsággal a Ryanairt feljelentő alapítvány

Facebook
Email
Nyomtat
Telegram
701473 e30c8dcf 1b69 459e af47 29d4784ca810 1 201 a

A Védett Társadalom Alapítvány munkatársa szerint különösen fontos lenne, ha a Ryanair, a Facebook és a többiek kötelesek lennének ügyfélszolgálatot nyitni Magyarországon, és fogadni az ügyfelek panaszait.

„Szabályozási és fogyasztóvédelmi jogászként egyetértek a bírsággal, a Ryanair ugyanis megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy egy alacsonyabb összeget tüntetett fel a jegyek áraként, majd utólag a saját általános szerződéses feltételeit is megsértve megemelte a jegyek árát” – nyilatkozta a Mandinernek Tóth Máté, a légitársaságot feljelentő Védett Társadalom Alapítvány (VDTA) Budapest Bizottságának vezetője, miután a Fogyasztóvédelmi Hatóság 300 millió forintra büntette a Ryanairt.


Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy

a Ryanair általános szerződéses feltételei sem engedik meg a költségek áthárítását,

szemben az ezt vitató magyarázgatásokkal és félremagyarázgatásokkal – tette hozzá. A különadó nem az utasokat terheli, hanem a földi kiszolgálókat, így a Ryanairnél ez csak egy költség, ennek átháríthatóságát pedig nem tartalmazza az általános szerződési feltétel. Az érintett fogyasztóknak visszajár a különbözet, a plusz pénz – hívta fel a figyelmet.

„Az alapítvány Budapest Bizottsága nem véletlenül kezdeményezte maga is a vizsgálatot, ugyanis alapvető hazai és uniós fogyasztóvédelmi jogok sérülését láttuk, méghozzá széles körben” – hangsúlyozta Tóth Máté. Ez így volt már a légitársaságnak a magyarországi különadóval kapcsolatos ellentmondásos, a nemzetközi környezetben pedig különösen álságos magatartása előtt is, azonban ez utóbbi, elsősorban a fogyasztókra áthárított különadó és a kapcsolódó cselekmények (például a fogyasztókat megtévesztő tájékoztatás) egy újabb,

az állammal és a fogyasztókkal szembeni vörös vonal átlépését eredményezte.

Fontos lépés tehát a most zárult hatósági vizsgálat és bírság, viszont vannak még feladatok – hangsúlyozta a Védett Társadalom Alapítvány munkatársa.

„A valódi megoldást az jelentené, ha a Ryanair, a Facebook és hasonló írországi központú vagy bárhova máshova bejegyzett globális multicégek is mindig és mindenben, maradéktalanul betartanák a magyar és uniós jogszabályokat, de különösen a fogyasztók védelmével kapcsolatos rendelkezéseket, és a magatartásukat, kommunikációjukat, a szolgáltatásaikat, az árszabásukat és a jogorvoslataikat is ezek szellemében szerveznék” – fogalmazott Tóth Máté. Ebben a körben különösen fontos lenne, ha a Ryanair, a Facebook és a többiek

kötelesek lennének ügyfélszolgálatot nyitni Magyarországon, és fogadni az ügyfelek panaszait

– tette hozzá.

„Felhívnám a figyelmet arra, hogy minderre az energiaszolgáltatók már most is kötelesek, és a jelen ügy is pontosan azt bizonyítja, hogy ezt a jól működő ügyfélszolgálati kötelezettséget végre a Ryanair-re is szükséges kiterjeszteni. Ez nem valamiféle Ryanair elleni politikai bosszúhadjárat, nem is közhatalmi-közjogi kérdés, hanem az elemi fogyasztói normarendszer érvényesítése” – mondta Tóth Máté.

forrás:mandiner.hu

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Vélemény, hozzászólás?