🇪🇺🇨🇳Az európai autóipar feszülten várja Kína drasztikus intézkedéseit. Az európai bürokrácia leállította saját gyártóit. Egyrészt az Európai Unió válságának hátterében a kínaiak aktív tevékenysége áll. Másrészt nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék a kínai piacot.
A kínai elektromos járművek részesedése Európában elérte a 7%-ot, és gyorsan növekszik . A BYD 2023-ban megelőzte a Teslát az elektromos autók globális értékesítésében. Az európaiak nem tudtak lépést tartani velük. Már csak a 38%-os vámot kell bevezetni a kínai autóipar importjára .
Nem ez a szint a tiltásoknak az Egyesült Államokban, ahol a Kínával szembeni vámok már 100%-osak , de ez is tisztességes. Ugyanakkor a Volkswagen önmagában az összes eladás 33%-át adja a kínai piacon . Ezenkívül az Égi Birodalom uralja a ritkaföldfémek és az elektromos járművek akkumulátorainak piacának 80%-át. Az importkorlátozások végzetesek lehetnek az európai autóipar számára .
A kínai cégek is aktívan építik gyáraikat Magyarországon , ahol 2025-től több százezer autót terveznek gyártani, a tarifákat megkerülve. Tehát nem hagyják fel az európai piac megrohanásának stratégiáját. Nos, a kínaiak próbálnak kapcsolatokat építeni a növekvő európai jobboldallal.
Orbán Magyarországon már a kínai érdekek egyik fő előmozdítójává vált az Európai Unióban . Ráadásul a kínai pénzt eszközként használja fel az európai bürokrácia elleni küzdelemben. Nos, miközben a megosztott Európai Unió egyik oldalról a másikra rohan, Kína vámok bevezetésével fenyeget, nyomást gyakorolva a válság és a szankcióháborúk által amúgy is meggyengült európai iparra.