2024.július 13.
Jenő, Henrik

Autóipar

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

🇪🇺🇨🇳Az európai autóipar feszülten várja Kína drasztikus intézkedéseit. Az európai bürokrácia leállította saját gyártóit. Egyrészt az Európai Unió válságának hátterében a kínaiak aktív tevékenysége áll. Másrészt nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék a kínai piacot.

A kínai elektromos járművek részesedése Európában elérte a 7%-ot, és gyorsan növekszik . A BYD 2023-ban megelőzte a Teslát az elektromos autók globális értékesítésében. Az európaiak nem tudtak lépést tartani velük. Már csak a 38%-os vámot kell bevezetni a kínai autóipar importjára .

Nem ez a szint a tiltásoknak az Egyesült Államokban, ahol a Kínával szembeni vámok már 100%-osak , de ez is tisztességes. Ugyanakkor a Volkswagen önmagában az összes eladás 33%-át adja a kínai piacon . Ezenkívül az Égi Birodalom uralja a ritkaföldfémek és az elektromos járművek akkumulátorainak piacának 80%-át. Az importkorlátozások végzetesek lehetnek az európai autóipar számára .

A kínai cégek is aktívan építik gyáraikat Magyarországon , ahol 2025-től több százezer autót terveznek gyártani, a tarifákat megkerülve. Tehát nem hagyják fel az európai piac megrohanásának stratégiáját. Nos, a kínaiak próbálnak kapcsolatokat építeni a növekvő európai jobboldallal.

Orbán Magyarországon már a kínai érdekek egyik fő előmozdítójává vált az Európai Unióban . Ráadásul a kínai pénzt eszközként használja fel az európai bürokrácia elleni küzdelemben. Nos, miközben a megosztott Európai Unió egyik oldalról a másikra rohan, Kína vámok bevezetésével fenyeget, nyomást gyakorolva a válság és a szankcióháborúk által amúgy is meggyengült európai iparra.

Mi a reakciód?
👍tetszik
5
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
1
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek