2024.december 29.
Tamás, Tamara
Hírek 🔊

Migránskvótákat vezethetnek be az iskolákban

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat
453c900e5deb4d34894db07dd2b886e4

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

Olyan rosszul teljesítettek a németországi iskolák a tavalyi Pisa-felméréseken a migránsok miatt, hogy az egyik tartományban felső határt kívánnak bevezetni az intézményekben. A migrációs hátterű tanulók aránya nem haladhatja meg a harminc százalékot.

A németországi Szászország kulturális minisztériuma migránskvótát követelt az iskolai osztályokban. A tárca azt szeretné elérni, hogy minél kevesebb migráns járjon az intézménybe. 

A migrációs hátterű tanulók aránya nem haladhatja meg a harminc százalékot – közölte a minisztérium, amelyről a Bild című német napilap számolt be elsőként.

A szövetségi államok többsége azonban továbbra is elutasítja a migránskvótát. A szakmunkáshiány idején a baden-württembergi tartományi oktatási minisztérium szerint bűncselekmény lenne, ha nem képeznének ki olyan fiatalokat, akik már az országban vannak. A német pedagógusszövetség is migránskvótát követel az iskolai osztályokban.
A Német Tanárok Egyesülete már januárban felhívta erre a figyelmet:

Integrációs problémánk van Németországban, ami természetesen az iskolákban is zajlik. Ha hagyják, hogy az oktatás így lecsússzon, és nem tesznek masszív ellenlépéseket, akkor a konfliktusok fokozódni fognak

– hangsúlyozta a tanárszövetség elnöke, Heinz-Peter Meidinger. Németország minden idők legrosszabb Pisa-eredményét érte el. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) a hét elején bemutatta a 2022-es Pisa-felmérések eredményeit. 

Bár a német iskolák még mindig a 81 résztvevő ország középmezőnyében vannak, a mostani felmérésben minden eddiginél rosszabbul teljesítettek, a szakértők szerint pedig ezért a migránsáradat a felelős.

A migrációs nyomás alatt sokasodnak a problémák

Németország az elmúlt években több millió bevándorlót fogadott be, és ennek következtében az ország iskolarendszere is átalakult, és egy sokszínű, multikulturális diákközösséggé vált. Ahelyett azonban, hogy a sokszínűség erősség lenne, az adatok, valamint a tanárok és iskolai vezetők számos beszámolója a növekvő számú migráns diák veszélyeire mutat rá. Németország egyik vezető újságjának adott interjújában Norma Grube igazgató egyre kaotikusabb körülményekről számol be, ahol sok gyermek nehezen beszél németül, mindennaposak a támadások, és a szülői értekezleteken rendszeresen tolmácsra van szükség.

Grube a Die Weltnek nyilatkozva nemrég elmondta, hogy 23 különböző nemzet találkozik az iskola udvarán, akik közül néhányan egyáltalán nem értik egymást, és akik néha ellenséges régiókból származnak.

Rengeteg szülői értekezletre van szükségünk, amelyek többnyire tolmácsokkal zajlanak. És ezzel el is érkeztünk az egyik okhoz, amiért a tanári hivatás egyre kevésbé vonzó: a pszichés stressz óriási, és jelentősen megnőtt. Ráadásul a tanárokkal szembeni agresszió és tiszteletlenség olyan szintű, hogy sokan közülük képtelenek megbirkózni vele

– tette hozzá. Berlinben a diákok negyven százaléka nem beszéli anyanyelvként a németet, és az olyan városokban, mint Hamburg, a diákok többsége migráns hátterű. Összességében a németországi általános iskolákba járó gyerekek megdöbbentő, 38 százaléka migráns hátterű. Néhány ilyen iskolában az antiszemitizmus mindennapos, a muszlim diákok a zsidó diákokat bántják elsősorban.

A migránsok számával az agresszió mértéke is megugrott

Nem csoda tehát, ha országszerte arról számolnak be az iskolák, hogy drasztikusan megszaporodtak az erőszakos esetek az osztálytermekben. Sok esetben ráadásul kis sem rúghatják a diákokat.

A tanév elején az egyik diák olyan súlyosan megvert egy másikat, hogy két napra kórházba kellett szállítani. Szívesen kicsaptam volna az iskolából, a tantestület kívánságának megfelelően, de ez nem volt lehetséges, mert a környéken nem volt másik iskola számára. Most a diákjaimnak és a kollégáimnak kell vele együtt élniük. Nagy félelmük mindig az, hogy a döntő pillanatban nem tudjuk majd megvédeni a többi gyereket

– mondta az iskolaigazgató. Az alábbi interjúban egy házaspár arról beszél, hogy a gyermekük öngyilkos lett, mert folyamatosan bántották a migránsok.

Forrás:Magyar Nemzet

Mi a reakciód?
👍tetszik
0
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
0
😮húha

Egy válasz

  1. Nagyobb városokban mint például Bürlünben vannak iskolák, ahol 30 gyerek közül kettö (2) német. Mert a szüleik olyan szegények, hogy nem tudtak idejében elköltözni a török-arab gettóból…
    Nálunk faluhelyen is már kb. 20% a migránsgyerekek arány. A szüleik meg nem is tudnak németül.
    Most pár napig még jajonganak a médiában, aztán ez is elmúlik.
    Mint ahogy Németországból is mára csak Germanisztán maradt….

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek