2024.november 2.
Achilles, Bató

Trump látogatása az Ohióban történt vonatkisiklásnál Biden csapatát lélegzethez juttatja

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat
etq5scf3ahm hd

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

Tervezett megjelenése az e hónapban történt, vegyi anyagot szállító vonat kisiklásának közelében arra indította a demokratákat, hogy rámutassanak Trump korábbi erőfeszítéseire, csökkentse a vasúti szállításra és vegyi anyagok szállítására irányuló szabályozást.

Donald Trump látogatása egy vegyi anyagokat szállító vonat kisiklásának helyszínén Ohio államban politikai nyitást kínál a megtépázott Biden-adminisztráció tisztviselői számára – újból ráirányítva a figyelmet a volt elnök intézkedéseire, miszerint csökkentse a vasúti biztonságra és a veszélyes vegyi anyagokra vonatkozó szabályozást.

Trump kormánya visszavonta az Obama-korszak javaslatát, amely gyorsabb fékezést írt elő a rendkívül gyúlékony anyagokat szállító vonatokon, megszüntette a vasutak rendszeres vasúti biztonsági ellenőrzését, és elhalasztotta a függőben lévő szabályt, amely előírja, hogy a tehervonatok legalább két fős személyzettel rendelkezzenek. A vegyipar egyik veteránját kinevezte a Környezetvédelmi Ügynökség vegyi biztonsági irodájának élére, ahol iparágbarát változtatásokat eszközölt az ügynökség egészségügyi kockázatok vizsgálati módjában.

Ezek a cselekmények többnyire a Trump-korszak triviális dolgain alapultak, a február 3-i East Palestine-ban történt vonatbaleset miatti felháborodás közepette, amely a republikánusok heves bírálatát váltotta ki a Biden által kinevezettek, például Pete Buttigieg közlekedési miniszter válaszával kapcsolatban. Trump szerdai ohiói útja azonban új vizsgálatot vált ki saját teljesítményéről is – ezt a fejleményt a Biden-adminisztráció egyes tagjai magánvéleményükben üdvözölték.

Trump többi kritikusa nyersebben utasította el a látogatása mögött meghúzódó indítékokat.

„Egyértelmű, hogy ez egy politikai mutatvány” – mondta Ray LaHood volt közlekedési miniszter, republikánus és volt kongresszusi tag, aki Barack Obama elnök első ciklusában a republikánus pártot vezette. „Ha oda akar látogatni, akkor állampolgárként teszi. De egyértelműen az ő előírásaira és azok felszámolására, valamint a biztonság hangsúlyozásának hiányára rá fogunk mutatni.”

Buttigieg halványan kritikus megjegyzést tett Trumpról – bár nem név szerint –, amikor a POLITICO riporterének Trump vasútbiztonságot illető teljesítménye és a Biden-kormányzattal szembeni kritikái közötti feszültségről szóló kérdésére válaszolt.

“Mindenkinek, aki nyilvánosan megszólal ebben a kérdésben, megvan az esélye, hogy bebizonyítsa, segíteni akar East Palestine lakosainak, vagy felhasználja őket. ” – mondta Buttigieg. „Sok ember, aki úgy tűnik, politikai lehetőséget talál ott, van azok között, akik újra és újra és újra a vasúti ipar oldalára álltak, miközben foggal-körömmel küzdöttek a vasúti biztonsági előírások és a [veszélyes anyagok] ellen.”

Buttigieg azt mondta, hogy igyekezett ügyelni arra, hogy ne sértse meg a Hatch törvényt, amely korlátozza a szövetségi alkalmazottak politikai jellegű megszólalását, amikor egy elnökjelöltről beszél kabinettitkári pozíciójából.

A szerdai megjelenés előtt a Demokrata Nemzeti Bizottság listát küldött az újságíróknak Trump deregulációs erőfeszítéseiről, a következő tárgysorral: „EMLÉKEZTETŐ: Trump megkurtította a közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szabályokat, valamint a finanszírozást”.

Egy szóvivője megvédte Trump korábbi tevékenységét, és kijelentette, hogy nem ő okolható az East Palestine-ban bekövetkezett tragédiáért.

Trump, aki novemberben indította el legutóbbi elnökjelöltségi kampányát, saját Truth Social közösségi oldalán azt mondta, hogy el mer menni Ohióba, hogy meglátogassa azokat a „nagyszerű embereket, akiknek segítségre van szükségük, MOST!”

Szerdán Trump megjelent East Palestine-ban, és Trump márkájú vizet és tisztítószereket hozott magával. Az East Palestine-i tűzoltóság teherautója előtt Trump kritikus megjegyzéseket tett a Biden-adminisztráció válaszáról, beleértve az EPA-t, Buttigieget és magát Bident is.

Miközben Trump piros MAGA-sapkákat osztogatott, azt mondta az újságíróknak: „Buttigiegnek már itt kellett volna lennie”. Üzenete volt Bidennek is: „Gyere ide.”

Buttigieg azt tervezi, hogy csütörtökön East Palestine-ba utazik, miután heves kritikát kapott a republikánusoktól, amiért nem ment hamarabb. A Biden-kormányzat közölte, hogy Michael Regan, EPA-főnökön kívül magas rangú tisztviselők sem látogattak el East Palestine-ba közvetlenül a kisiklást követően, hogy betartsák a hatályos helyi evakuálási parancsot, és elkerüljék a nyomozás és a katasztrófa-elhárítási erőfeszítések akadályozását.

Trump fel is szólította a Norfolk Southern vasúttársaságot, hogy „vállalja felelősségét és teljesítse kötelezettségeit” a faluval szemben. Az EPA kedden formálisan felszólította a vasúttársaságot a takarítás minden költségének fedezésére, amelyet a vasút már vállalt.

„Ha a „vezetőink” túlságosan félnek attól, hogy ténylegesen vezessenek, valódi vezetők fognak fellépni, és kitöltik az űrt” – írta fia, Donald Trump Jr. a múlt héten a Twitteren.

Egyéb kritikák mellett mindkét párt törvényhozói megkérdőjelezték a republikánusok felügyeletét a vasúti ágazat munkaügyi és biztonsági gyakorlata felett, tekintettel az égetően fájó ohiói balesetre, amely mérgező füstcsóvákat szabadított fel, és hosszan tartó aggodalmakat okozott a levegő és a víz szennyezettsége miatt. Felrótták a Biden-adminisztrációnak azt is, hogy nem küldött egyetlen magas rangú vezetőt sem a kisiklás helyszínére, amíg az EPA adminisztrátora, Michael Regan oda nem utazott a múlt héten.

Buttigieg még nem ment oda, de azt mondta, hogy azt tervezi, és a republikánusok Szövetségi Vasúti Igazgatóságának és veszélyes anyagokkal foglalkozó ügynökségének vezetői szerdán várhatóan East Palestine-ban lesznek. A Biden adminisztráció tisztviselői azt mondták, hogy a legfelsőbb vezetők elzárkóztak a helyszín látogatásától, hogy teljesítsék az evakuálási utasításokat, és elkerüljék a figyelemelterelést. Ennek ellenére az alacsonyabb szintű nyomozók és az olyan ügynökségek alkalmazottai, mint az FRA és az EPA, néhány órán belül East Palestine-ba özönlöttek azután, hogy a 150 kocsiból álló Norfolk Southern vonat kisiklott a pályáról gyúlékony vegyi anyagokat, például vinil-kloridot tartalmazó rakományával.

Mivel a katasztrófa vegyi anyag kiömlése volt, a Fehér Ház illetékesei szerint Regan volt az ügynökség vezető tisztviselője, akit a reagálással megbíztak. Regan ügynöksége szkepticizmussal szembesült a lakosok részéről azzal kapcsolatban, hogy East Palestine levegőjét biztonságosan lehet lélegezni, annak ellenére, hogy a falu lakói kiütésekre és fejfájásra panaszkodtak a tartósan megmaradó szag miatt.

Buttigieg hétfőn azt mondta újságíróknak, hogy azt tervezi, hogy „ha eljön az ideje” a helyszínre megy.

“Nagyon érdekel, hogy megismerjem East Palestine lakosait, és halljam tőlük, hogy milyen hatással volt mindez rájuk, és beszélek velük az általunk tett lépésekről” – mondta.

Még néhány kevésbé pártos megfigyelő is megkérdőjelezte, hogy a Biden-adminisztráció miért nem küldött hamarabb egy magas rangú tisztviselőt, hogy kifejezze támogatását az East Palestine-i embereknek.

„Óriási érték egy katasztrófa esetén, amikor egy magas rangú tisztviselő átveszi az irányítást” – William Reilly, az EPA vezetője a George H.W. Bush-kormányzat alatt, a POLITICO E&E News-nak nyilatkozott a történtekről kedden. Elmondta, hogy ezeknek a látogatásoknak a célja lehet a „kommunikáció a helyileg érintett emberekkel és az országgal. A kommunikációs rész rendkívül fontos. És ez itt nem történt meg.”

A helyi és állami politikai vezetők azt mondták, hogy üdvözlik a magas szintű figyelmet – egy bizonyos pontig. Köztük Trent Conaway East Palestine-i polgármester, egy regisztrált republikánus, aki hétfőn „a legnagyobb pofonnak” nevezte Joe Biden elnök azon döntését, hogy Ukrajnába látogat, mielőtt Ohio-i falujába utazna.

A keddi sajtótájékoztatón Conaway kijelentette, hogy Trumpot szívesen látják, de nem akarja, hogy a falu „politikai játékszer” legyen.

„Nem akarunk csak egy idézet, vagy egy falat hír lenni” – mondta Conaway. „Csak szeretnénk visszatérni ahhoz, hogy úgy éljük az életünket, ahogy volt.”

Daniel Tierney, Mike DeWine ohiói republikánus kormányzó szóvivője nem kívánt nyilatkozni arról a kérdésről, hogy Trumpot szívesen látják-e East Palestine-ban..

Az adminisztráció egyik magas rangú tisztviselője, aki névtelenül beszélhet szabadon, mert nem volt felhatalmazása arra, hogy a médiával beszéljen, azt mondta, hogy Biden kinevezettjei „támogatják az embereket East Palestine-ban”, míg Trump és más republikánusok „politikai kelléknek tekintik az ottani embereket”.

“Trump látogatása igazolja, hogy ez az egész a politikáról szól számára és a republikánusok számára, akik gyorsan kritizálták és bizarr módon hibáztatták Pete minisztert, de ugyanazok az emberek, akik Norfolk Southernnek a fő biztonsági követelmények csökkentésére tettek javaslatot” – mondta a tisztviselő. – Trump mindenkinél jobban.

A vasúti szabályozás felhígítása

Elnökként Trump a rendeletek érvénytelenítését helyezte kiemelt prioritássá ügynökségei számára, még azt is aláírta, hogy két szabályt vonjanak vissza minden egyes általuk elfogadott rendeletre után. Ugyanakkor azt mondta, hogy “biztosítani akarja, hogy Amerikában legyen a legtisztább levegő és víz a bolygón”.

Adminisztrációjának legkiemelkedőbb vasúti biztonsággal kapcsolatos intézkedése az volt, hogy visszavonta azt a 2015-ös szabályt, amely fejlettebb fékezést ír elő egyes különösen veszélyes anyagokat szállító vonatokon.

Ez a visszavonás azonban a Kongresszus beavatkozásából fakadt, amely megkövetelte a szabályozóktól, hogy a szabály szigorúbb költség-haszon elemzésen menjenek keresztül, miután az Obama-kormány kiadta a rendeletet. A szabály végül megbukott ezen az elemzésen.

Még ha ez a szabály életbe is lépett volna, nem vonatkozott volna az East Palestine-ban kisiklott vonatra – írta a múlt héten a Twitteren a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács – a balesetet vizsgáló vezető ügynökség – elnöke. Ennek ellenére a környezetvédelmi csoportok a múlt héten szorgalmazták Buttigieg-et, hogy állítsa vissza az Obama-korszak fékszabályát, és azt írták, hogy „nem kellene olyan tragédiának bekövetkeznie, mint a közelmúltban bekövetkezett veszélyes vonat kisiklás Ohióban… ahhoz, hogy ismét erre a kérdésre fordítsák a figyelmet”.

Trump republikánus pártja több olyan szabályalkotó intézkedést is végrehajtott, amelyeket a vasúttársaságok kértek, amelyek gyengíthetik a biztonságot, beleértve azt a szabályt, amely megköveteli, hogy legalább kétfős személyzet legyen jelen a tehervonatokon. Az Obama-kormány javasolta ezt a szabályt, válaszul egy olajat szállító vonat kisiklására, amely 2013-ban 47 ember halálát okozta a québeci Lac-Méganticban.

A Trump-kormányzat azzal érvelt, hogy „a vonatszemélyzetre vonatkozó szabály szükségtelenül akadályozná a vasúti innováció és automatizálás jövőjét”.

A vasúttársaságok azt mondják, hogy nincs tényszerű indoklás egynél több fős személyzetre. Érvelésük szerint egy ilyen követelmény kevésbé versenyképessé tenné az amerikai vasutakat, és még az éghajlatváltozással kapcsolatos erőfeszítéseket is alááshatja, ha a szállítmányozókat a kamionfuvarozás felé fordítaná, amely több szennyezést bocsát ki, mint a vonatok.

Az Ohióban kisiklott Norfolk Southern vonaton háromfős személyzet tartózkodott. A kisiklás után Marco Rubio (R-Fla.) és J. D. Vance (R-Ohio) szenátorok Buttigiegnek írt levelében megkérdezték, hogy ez nem túl kevés ember egy ilyen hosszú vonat irányításához.

A Trump-adminisztráció elvetette a cseppfolyósított földgáz vasúti tartálykocsival történő szállításának tilalmát is, mondván, hogy az Egyesült Államok földgáztermelésének bővítése szükségessé tette a visszaállítást. A tilalom válasz volt az esetleges robbanásokkal kapcsolatos aggodalmakra.

Ezen túlmenően Trump szövetségi vasúti hivatala felhagyott a vasutak rendszeres vasúti biztonsági auditjaival – amelyeket a Biden-kormányzat később visszaállított –, és lehetővé tette a vasutak számára, hogy bizonyos emberi biztonsági ellenőrzéseket automatizálással helyettesítsenek.

Trump alatt „a vasutak mentességet kérhettek a szövetségi szabályozás alól, és az FRA megadta azokat” – mondta Gregory Hynes, az ország legnagyobb vasúti szakszervezetének, a SMART Transportation Divisionnek a nemzeti jogi igazgatója.

„Igazán megdöbbentő, hogy mit tudtak megúszni” – mondta.

A vegyszerekről: „majdnem minden” csökkentése

A mérgező vegyi anyagokra vonatkozó szigorúbb szabályozások hívei ugyanilyen csalódottságukat fejezték ki.

Trump alatt „szinte mindent visszavontak” – mondta Sonya Lunder, a Sierra Club vegyi anyagokkal foglalkozó vezető tanácsadója.

A Trump-féle EPA hatályon kívül helyezte az ipari létesítményekben bekövetkező vegyi balesetek megelőzését célzó előírásokat, és visszaszorította a vállalatokra vonatkozó követelményeket, hogy rendszeresen értékeljék, elérhetővé váltak-e biztonságosabb technológiák vagy gyakorlatok. Emellett visszavonta azokat a követelményeket, amelyek szerint a vállalatoknak külsős revizorokkal kell végeztetniük a balesetek kiváltó okainak meghatározását.

A Biden-adminisztráció tavaly javasolta az összes követelmény visszaállítását.

A közegészségügy szószólói azt is bírálták, ahogy a Trump-kormány végrehajtotta a mérgező anyagok ellenőrzésére vonatkozó törvényt, egy régi keletű törvényt, amelyet a Kongresszus 2016-ban két párti alapon módosított.

A jogvédők szerint a törvényt úgy alakították ki, hogy az EPA-nak meg kell vizsgálnia a vegyi anyagok általános egészségügyi veszélyeit, de a Trump-kormányzat lépéseket tett a kockázatok csak részlegesen történő vizsgálatára. Például nem vették figyelembe azokat a vegyi anyagokat, amelyeket az amerikaiak a levegőből lélegeznek be, vagy isznak a vizükben, és az elemzéseket csak a termékekből vagy felhasználásokból származó közvetlen kitettségre korlátozták. A Biden-adminisztráció megfordította ezt a politikát, és átgondolt néhány vegyi anyag kockázatot, esetleges korlátozásokkal vagy tilalmakkal az elkövetkezőkben.

Egy szövetségi bíróság 2019-ben felrótta a Trump-korszak EPA-jának, hogy elkerülte egyes vegyi anyagok, például az azbeszt bizonyos egészségügyi kockázatainak tanulmányozását.

Trump politikai kinevezettjei a PFAS, vagy az úgynevezett „maradandóvegyszerek” egyfajta egészségügyi állapotfelmérését is felülbírálták, amelyek csaknem egymillió amerikai ivóvizét szennyezik, és megpróbálták eltemetni azokat a belső jelentéseket, amelyek a levegőben és a vízben lévő veszélyes vegyszerekre figyelmeztettek.

Ezenkívül Trump javasolta a Vegyészeti Biztonsági Testület megszüntetését, egy apró ügynökséget, amely az ipari létesítményekben történt baleseteket vizsgálja, de nincs szabályozási vagy végrehajtási hatásköre.

Ezeket a csökkentéseket több, ipari kötődésű politikai kinevezett személy végezte. Köztük volt Nancy Beck, az Amerikai Vegyészeti Tanács kereskedelmi csoportjának korábbi szakértője, aki az EPA vegyi irodájának vezető politikai kinevezettje lett, és korlátozta az ügynökség tevékenységét a veszélyes vegyi anyagok tanulmányozásával kapcsolatban. Trump később megpróbálta kinevezni Becket a Fogyasztói Termékbiztonsági Bizottságba, de jelölése elakadt a szenátusban.

Forrás:Politico

Mi a reakciód?
👍tetszik
0
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
0
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek