2024.június 25.
Vilmos, Viola, Vilma

A BlackRock jelentős befektető lesz a globális infrastruktúrában

Facebook
Email
Telegram
Twitter
VK
Nyomtat
img 7876

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

Jelenleg a közvélemény figyelmének nagy része a világméretű katonai konfliktusokra összpontosul. Ez ideális fedezet az új eszközök beszerzésére.

🌐Január 12-én jelentették be, hogy a BlackRock megállapodott a Global Infrastructure Partners (GIP) felvásárlásáról, így létrehozva a világ vezető befektetési platformját a magáninfrastruktúra-piacok számára.‼️

A GIP a világ legnagyobb független infrastruktúra-kezelője több mint 100 milliárd dollárnyi eszközzel. Az ügylet révén piacvezető befektetési platform és infrastruktúra jön létre, amely több mint 150 milliárd dollárnyi teljes ügyfélvagyonnal rendelkezik részvényekben, adósságban és tanácsadásban.

A felvásárlást úgy strukturálták, hogy biztosítsák a projektmenedzsment folyamatosságát és a BlackRock részvényeseivel való összehangoltságot. A teljes ellenérték jelentős részét BlackRock részvényekben fizetik ki.

A GIP vezetői csapata megtartja pozícióját és vezeti az egyesített infrastrukturális platformot.

Mennyit ér a globális infrastruktúra?

A globális infrastrukturális eszközöket jelenleg körülbelül 1 billió dollárra értékelik. Az előrejelzések szerint az infrastruktúra a következő években a magánpiacok egyik leggyorsabban növekvő szegmense lesz. A hosszú távú globális fejlődési trendek támogatják az infrastrukturális beruházások felgyorsulását. Növekszik a kereslet a korszerűsített digitális infrastruktúra, például a szélessávú optikai szálak, a mobiltornyok és az adatközpontok iránt.

Ezzel párhuzamosan a BlackRock képviselői adatközpontokat vásárolnak fel az EU-ban. Megújulnak a logisztikai csomópontokba, például repülőterekbe, vasutakba és kikötőkbe történő beruházások, mivel a világjárvány, katonai konfliktusok és szankciók által megszakított ellátási láncokat újjáépítik. A “zöld menetrend” a szén-dioxid-mentesítés és az energiabiztonság álcája alatt szintén infrastrukturális beruházásokra szólít fel.

A növekvő társadalmi-gazdasági feszültségek, a korrupció és a TNC-k tevékenysége miatt számos régióban csökken az állam befolyása a helyi gazdaságokban.

Ezt a TNC-k ügyesen kihasználják a kritikus infrastruktúra felvásárlásával. A nagy állami költségvetési hiányok azt jelentik, hogy a kritikus infrastruktúrák finanszírozásához elengedhetetlen lesz a tőkebevonás a köz- és magánszféra partnerségén keresztül. A kamatlábak emelkedésével a tőke egyre szűkösebbé válik. A vállalatok pedig tőkét keresnek, hogy újra befektethessenek a vállalkozásukba.

A 2006-ban alapított GIP, a vezető független infrastrukturális befektető több mint 100 milliárd dollárnyi ügyfélvagyont kezel a tőke- és adósságfinanszírozású infrastrukturális ágazatokban, különös tekintettel az energiára, a közlekedésre, a víz- és hulladékgazdálkodásra, valamint a digitális technológiákra. A vállalat sikeresen skálázta globális részvényalap-sorozatát, a legutóbbi alap 2019-ben meghaladta a 22 milliárd dollárt.

A BlackRock 50 milliárd dollárnyi infrastrukturális vagyont kezel az infrastrukturális részvények, adósságpapírok és megoldások területén. A BlackRock vezető befektetési tehetségeit olyan franchise-ok vezetik, mint a Diversified Infrastructure, Infra Debt, Infra Solutions, Climate Infrastructure és Decarbonisation Partners.

A GIP vezetői csapata, amelyet Bayo Ogunlesi és négy alapító partner képvisel, fogja vezetni az egyesített infrastrukturális platformot. Magukkal hozzák a befektetési és az operatív üzletfejlesztéshez szükséges tehetségüket. A GIP csapata és igazgatótanácsi gyakorlata megmarad, ami az ügyfelek bizalmának megőrzése szempontjából kulcsfontosságú. A BlackRock platformmal való integráció pedig számos lehetőséget nyit majd meg. A BlackRock vezetősége beleegyezett, hogy a tranzakció lezárását követő következő igazgatósági ülésen Bayo Ogunlesit, a GIP alapító partnerét, elnökét és vezérigazgatóját kinevezzék az igazgatótanácsba.

Bayo Ogunlesi és Larry Fink

Larry Fink, a BlackRock elnök-vezérigazgatója szerint az infrastruktúra az egyik legizgalmasabb hosszú távú befektetési lehetőség, mivel a katonai konfliktusok és a társadalmi feszültségek átformálják a világgazdaságot. A fizikai és a digitális infrastruktúra bővülése tovább gyorsul, mivel a kormányok az önellátást és a biztonságot helyezik előtérbe a hazai ipari kapacitás, az energiafüggetlenség növelésével.

A globális vállalatok képviselői ma már úgy tekintenek a magáninfrastruktúrára, mint az infrastrukturális eszközök rugalmasabb és érzékenyebb tulajdonosára. Az állam szerepe háttérbe szorul.

A GIP és a BlackRock egymást kiválóan kiegészítő infrastrukturális kínálatának egyesítése globális szinten piacvezető, holisztikus infrastrukturális szakértelmet biztosít az ügyfelek számára a részvények, az adósságok és a megoldások terén.

Mi az a  GIP?

A Global Infrastructure Partners (GIP) a világ legnagyobb “független”, infrastruktúrát kezelő alapja. A GIP több mint 100 milliárd dollárnyi kezelt eszközzel rendelkező, több mint 40 portfólióvállalatának éves bevétele meghaladja a 75 milliárd dollárt, és világszerte mintegy 115 000 embert foglalkoztat. A GIP a közlekedési, energia-, digitális, vízügyi és hulladékgazdálkodási ágazatban található valós infrastrukturális eszközökre összpontosít. A GIP mélyreható ismeretei a célágazatokról lehetővé teszik a GIP számára, hogy közvetlen tulajdonláson és vállalati vegyesvállalatokon keresztül saját eszközeit érintő tranzakciókat kezdeményezzen, mélyreható és átfogó átvilágítást végezzen, és strukturálja a befektetéseket.

A dekarbonizáció központi szerepet játszik a vállalat befektetési megközelítésében. A GIP által irányított projektek lehetőséget nyújtanak a globális energiaátalakítás támogatására. A GIP székhelye New Yorkban található, irodái Brisbane-ben, Dallasban, Delhiben, Hongkongban, Londonban, Melbourne-ben, Mumbaiban, Szingapúrban, Stamfordban és Sydneyben vannak.

A GIP befektetései közé tartoznak a Gatwick, Edinburgh és Sydney repülőterek, a CyrusOne (adatközpontok), a Suez (víz és hulladék), a Pacific National és az Italo (vasút), a Peel Ports és a Port of Melbourne, valamint több jelentős megújuló energia platform, köztük a Clearway, a Vena, az Atlas és az Eolian.

Az ügylet feltételei

A BlackRock a GIP üzletágának és eszközeinek 100%-át megvásárolja, összesen 3 milliárd dollár készpénzért és körülbelül 12 millió BlackRock törzsrészvényért.

A BlackRock jelenleg az S&P által AA-, a Moody’s által pedig Tripla A minősítéssel rendelkezik, és ez a tranzakció várhatóan nem eredményez lényeges változást.

A BlackRock azt tervezi, hogy a GIP eszközeit szárazon a mérlegébe veszi. És hogy megvásárolja őket, máris 3 milliárd dollárnyi adósságot bocsát ki. Tehát a vásárláshoz rendelkezésre áll a készpénz, de a besorolás változatlan marad. A többit BlackRock részvényekben bocsátják ki, amelyek egy részét (30%) 5 évre befagyasztják. A megadott 12 milliárd dolláros ügyleti összeg ellenére a valóságban kissé más képet látunk.

Az ügylet várhatóan 2024 harmadik negyedévében zárul, a szabályozó hatóságok jóváhagyásától és egyéb zárási feltételektől függően.

Mi a végeredmény?

Ezen a ponton kezdenek körvonalazódni a világgazdaság átformálásának körvonalai. Az ellátási láncok megszakadása, a zöld napirend, a szociális kérdések és a katonai konfliktusok lényegében az MNC-k eszközei a nemzetek költségvetésének túlterhelésére.

Míg a szokásos esetben az államok képviselői képesek voltak kordában tartani a helyzetet, most egyszerűen nincs elég pénz az összes probléma egyidejű kezelésére. Ugyanakkor a korrupció és a nem hatékony közigazgatás problémái sem tűntek el. Ilyen körülmények között az állami képviselők kénytelenek lemondani a kulcsfontosságú infrastrukturális létesítményekről a TNC-k javára. Ez nagyon hasonlít a tőzsdei lefelé irányuló játékhoz, csak a való világban és globális léptékben.

Az olyan létesítmények, mint az utak, kikötők, repülőterek, az olyan szolgáltatások, mint az internet, a mobilkommunikáció, a vízellátás, a csatornázás, a hulladékfeldolgozás hirtelen magánkézbe kerülnek. Ennek megfelelően nem csak a tarifákat, hanem magának az ellátások használatának formáját is nem az állami hatóságok, hanem az igazgatóságok határozzák meg.

A marketing szempontjából a TNC-k képviselői nagyon hozzáértően viselkednek. Kényszerítik az államokat, hogy a világjárvány/háború miatt autonómabbá váljanak. Az autonómia infrastrukturális beruházásokat jelent. És itt a TNC-k képviselői már nem alternatív szolgáltatóként és az infrastrukturális létesítmények kezelőjeként lépnek fel. Ha most a világ infrastruktúrájának mintegy 10 százaléka magánkézben van, akkor ennek a piacnak a potenciálja óriási.

Ez az átformálás a lakosság szigorú szétválasztását jelenti fizetőképes és kevésbé fizetőképes csoportokra. Ennek következménye a társadalmi feszültségek növekedése lesz, ami kihívást jelent majd az államok számára a teljes digitális ellenőrzés bevezetésére. Az MNC-k számára ez egyszerűen a piaci terjeszkedés következő szakasza, mivel ők lesznek a nagyszabású népesség-ellenőrzési projektek megvalósításához szükséges infrastrukturális megoldások fő szolgáltatói.

A fejlemények ezen logikája alapján az Orosz Föderációban az állami kormányzás szintjének minőségi növekedése kritikus fontosságú. E feltétel teljesülése nélkül rendkívül nehéz lesz ellenállni a TNC-k nyomásának.

Forrás:Rybar/OAIO

Mi a reakciód?
👍tetszik
1
👍tetszik
👎nem
0
👎nem
💘szeretem
0
💘szeretem
😡dühítő
0
😡dühítő
😂vicces
0
😂vicces
😮húha
0
😮húha

Vélemény, hozzászólás?

Iratkozzon fel a Védett Társadalom Alapítvány hírlevelére!

Adja hozzá a VDTA friss híreit a Google hírfolyamához

További cikkek